Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 10, 91 - 103, 01.01.2013
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2013.1.006.x

Öz

Bu çalışmada; sosyal medya ortamlarının markalar açısından daha etkili kullanılabilmesi için farklı içerik yaratmanın önemli bir ayırt edici özellik olduğu düşüncesinden yola çıkılarak, sosyal medya pazarlamasında özellikle içerik yönetimi odaklı pazarlamanın yaratıcı bir strateji olduğu düşüncesine ilişkin değerlendirmeler, çalışmanın temel prensibini oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Akar , E (2009), Web 2.0’la Değişen Pazarlama ve Yeni Kuralları, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, (Bahar), s:50-55.
  • Akar, E. (2011) Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, 2.Basım, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alabay, M. ,Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, http://inettr.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf.
  • Armstrong, G. Ve Kotler P. (2000) Marketing: An Introduction, 5th Edition, Prentice Hall Inc.
  • Biçen, H. & Çavuş, N. (2010). The most preferred social network sites by students, World Conference on Educational Sciences (WCES), February 04-07, 2010, Turkey.
  • Erol, A. (2001). Elektronik Ticaret Uygulamaları, Finansmanı ve Muhasebeleştirilmesi,TC Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilimdalı Muhasebe- Finansman Bilim Dalı Yüksek lisans Tezi, İstanbul.
  • Handley, A. Chapman, C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, MediaCat; İstanbul.
  • Blaney, Harward Business Review (2013). Reklamın Geleceği, Mart Sayısı.
  • Lea, B.R., Yu, W.B. Maguluru, N. & Nichols, M., 2006, Enhancing business networks using social network based virtual communities, Industrial Management and Data Systems, 106: 121-138.
  • Marangoz, M., Yeşildağ, B. Saltık Arıkan, I., 2012, E-Ticaret İşletmelerinin Web ve sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analiz Yöntemiyle İncelenmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2.
  • MediaCat, Nisan 2013, Sosyal Medya Eki, Yıl 21; Sayı 219.
  • Odabaşı. Y. (2013). Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat, İstanbul.
  • Ontario (2008), Social Medya Marketing İntroduction to Social Media Marketing, http://www.bruce.on.ca/tools/Social_Media_Marketing.pdf (20.10.2009).
  • Sevinç, S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing on The Social Web, O’Reilly: California.
  • Tuten, T. L. 2008, Advertising 2.0, Social Media Marketing in A Web 2.0 World, Praeger: Westport.
  • Yılmaz, E. (2013). “Markanızın Sosyal Medyada Olması İçin 32.000 Neden”, 360 Derece Markalamada Pazarlama İletişimi, BrandAge Dergisi Eki, Sayı 2.

A Communicational Approach to Content Management Concepts as a Differentiating Factor in Social Media Marketing

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 10, 91 - 103, 01.01.2013
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2013.1.006.x

Öz

Social media has made it possible for one person to communicate with hundreds or even thousands of other people about products and the companies that provide them. Social media applications can directly engage consumers in the creative process by both producing and distributing information through collaborative writing, content sharing, social networking, social bookmarking, The purpose of this article is emphasize the importance of content management in social media marketing.

Kaynakça

  • Akar , E (2009), Web 2.0’la Değişen Pazarlama ve Yeni Kuralları, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, (Bahar), s:50-55.
  • Akar, E. (2011) Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri, 2.Basım, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alabay, M. ,Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, http://inettr.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf.
  • Armstrong, G. Ve Kotler P. (2000) Marketing: An Introduction, 5th Edition, Prentice Hall Inc.
  • Biçen, H. & Çavuş, N. (2010). The most preferred social network sites by students, World Conference on Educational Sciences (WCES), February 04-07, 2010, Turkey.
  • Erol, A. (2001). Elektronik Ticaret Uygulamaları, Finansmanı ve Muhasebeleştirilmesi,TC Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilimdalı Muhasebe- Finansman Bilim Dalı Yüksek lisans Tezi, İstanbul.
  • Handley, A. Chapman, C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, MediaCat; İstanbul.
  • Blaney, Harward Business Review (2013). Reklamın Geleceği, Mart Sayısı.
  • Lea, B.R., Yu, W.B. Maguluru, N. & Nichols, M., 2006, Enhancing business networks using social network based virtual communities, Industrial Management and Data Systems, 106: 121-138.
  • Marangoz, M., Yeşildağ, B. Saltık Arıkan, I., 2012, E-Ticaret İşletmelerinin Web ve sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analiz Yöntemiyle İncelenmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2.
  • MediaCat, Nisan 2013, Sosyal Medya Eki, Yıl 21; Sayı 219.
  • Odabaşı. Y. (2013). Kalıcı Başarı İçin Müşteri Hizmetleri, MediaCat, İstanbul.
  • Ontario (2008), Social Medya Marketing İntroduction to Social Media Marketing, http://www.bruce.on.ca/tools/Social_Media_Marketing.pdf (20.10.2009).
  • Sevinç, S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing on The Social Web, O’Reilly: California.
  • Tuten, T. L. 2008, Advertising 2.0, Social Media Marketing in A Web 2.0 World, Praeger: Westport.
  • Yılmaz, E. (2013). “Markanızın Sosyal Medyada Olması İçin 32.000 Neden”, 360 Derece Markalamada Pazarlama İletişimi, BrandAge Dergisi Eki, Sayı 2.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ebru Özgen Bu kişi benim

Hüsnur Doymuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Özgen, E., & Doymuş, H. (2013). Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 4(10), 91-103. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2013.1.006.x