Yakınsayan ve dönüşen yeni iletişim ortamları iletişim ve medya sahasındaki kullanıcı, eğitimci ve öğrencilerin günlük hayatlarını ve iş-okul gündemlerini değiştiriyor. Bu çalışmada yeni iletişim ortamları alanının yayıncılık açısından gelişimi ve güncel durumu ile bunun iletişim fakültelerindeki eğitimin güncellenmesine etkisi ele alınmaktadır. Yeni iletişim ortamları, yayıncılık sektöründe köklü değişikliklere ve şirketlerin eski iş modellerini terk edip yenilerini benimsemesine yol açmaktadır. Aynı durum yayıncılık eğitiminin verildiği iletişim fakültelerinde büyük çapta gözlenmemektedir. Bu çalışma için geniş çaplı literatür taraması dışında, Türkiye ve dünyada önde gelen iletişim fakültelerinin müfredatları da incelenmiştir. Değişen medya ve yayıncılık ortamına ilişkin bilgiler verildikten sonra, yayıncılık eğitiminde görülen değişime değinilip yapılabileceklerden bahsedilmiş ve müfredatı düzenlemekten sorumlu akademisyenler ile bundan etkilenecek öğrencilere yönelik öneriler sıralanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yeni iletişim ortamları yayıncılık iletişim fakültesi müfredat ders programı.
Converging and transforming new communication environments are changing daily lives and business-school agendas of users, educators and students in the field of communications and media. This paper deals with the developments and current situation of new media field in terms of broadcasting and publishing and its effects on updating of education in communication faculties. New media causes fundamental changes in the publishing and broadcasting business and companies are leaving old business models and choosing new ones. One cannot observe the same situation in the communication faculties that provides publishing and broadcasting education. For this paper, a large literature research conducted and leading communication faculties’ curriculum from Turkey and around the world analyzed. After the information is given about the changing media and publishing environment, changes in publishing and broadcasting education are addressed, what can be done mentioned and suggestions are listed for the responsible academicians from curriculum and students those are going to be affected.
New media publishing broadcasting communication faculty curriculum syllabi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 5 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.