The global Covid-19 pandemic has accelerated the implementation of distance education and training, resulting in a shift of course activities and processes to an online environment. The introduction of online exams in this new educational landscape has raised concerns among learners regarding academic honesty. This situation has prompted worries about safeguarding the ongoing institutional identity and reputation of academic institutins, thereby raising questions about academic honesty. This study presents a systematic review of the literature on protecting academic honesty in online examinations, focusing on recent publications within the last five years. This period is marked by intensified online exam evaluations and the impact of Covid-19. Based on the literature review, a total of 50 studies were examined by three experts in the field. Descriptive and content analysis techniques were utilized to identify research trends. The findings of these studies indicated that learners tend to accept unethical behavior violations, which are also increasing. In conclusion, it is recommended that future studies consider factors such as a wider range of publication years, employed research methods, increased publication rates, success rates, dataset size, and the utilization of assistive technologies.
Distance Education Online Cheating Detection Academic Honesty Online Academic Honesty
Yenilikçi teknolojilerin sürekli değişim ve dönüşümü eğitimle bütünleştiğinde, bir öğretim yöntemi veya araç gereç olarak kullanılması kaçınılmaz olmuştur. Uzaktan eğitim ve öğretim, birçok avantajı göz önüne alındığında eğitim kurumlarımız için artık ciddi bir ihtiyaç olmuştur. Dünya genelinde Covid-19 salgınının ortaya çıkması uzaktan eğitim ve öğretimin çok acil bir şekilde hayata geçirilmesine ve bunun sonucunda ders etkinlikleri ile süreçleri çevrimiçi bir ortama taşınmasına neden oldu. Bu durum akademik kurumlar nezdinde devam eden kurumsal kimliği ve itibarı korumak olarak endişelere yol açmış ve akademik bütünlük sorgulanmaya başlanmıştır. Bu makale çevrimiçi sınavlarda akademik bütünlüğü korumak adına literatürde yer alan yayınların, yayınlama amacına göre sistematik bir incelemesini ele almaktadır. Çevrimiçi sınav değerlendirmelerinin yoğunlaştığı ve Covid-19’un da etkili olduğu son beş yıldaki yayınlar dikkate alınmıştır. Literatür incelemesi sonucu 50 yayın, yayınlama amacına hizmet etmeleri dikkate alınarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde yayınların kopya çekme, akademik dürüstlük incelemesi ve akademik dürüstlüğe yönelik tutum ve algıları incelemek amacıyla yayınlandıkları tespit edilmiştir. Amaç doğrultusunda çevrimiçi sınavlarda etik olmayan davranış ihlalleri, kullanılan gözetimli ve gözetimsiz teknolojilerle, sesli yardımcı teknolojilerle, çeşitli sınav senaryolarıyla, kullanılan soru tipleriyle, yapılandırılmış görüşme formları ve anket uygulamalarıyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmalar etik olmayan davranış ihlallerinin öğrenenler tarafından kabul edildiğini ve sürekli arttığını göstermiştir. Literatürde yayınların kapsadığı yıllar geniş tutularak, kullanılan yöntemler, yayın sayısındaki artış, bunların başarım oranları, veri seti ve kullanılan yardımcı teknolojiler gibi parametreler dikkate alınması geleceğe yönelik yapılacak çalışmalarda akademik bütünlük açısından araştırmacılara fayda sağlayabilir.
Uzaktan Eğitim Akademik Dürüstlük Çevrimiçi Akademik Dürüstlük
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1 |
0216 355 56 19 numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.