Gelişmekte olan ülkelerin pek çoğunda turizm hükümetlerce alternatif bir ekonomik gelişim stratejisi olarak kabul edile gelmiştir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye de bu durumun istisnası değildir. Türkiye gibi coğrafya olarak oldukça geniş, iklim olarak çeşitli, turistik çekicilikleri oldukça fazla olan bir ülkede uluslararası turizm hareketlerinden daha fazla pay alınabilmesi için yalnızca ulusal turizm planlaması değil, aynı zamanda bölgesel turizm planlamasına da geçilmesi gerekmektedir.
Bu çalışmada, bölgesel varış noktası oluşturulması, tanıtılması ve pazarlanması için yapılması gerekenler incelenerek Türkiye açısından yapılması gerekenlerin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.