Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA .FAALİYETLERİNİN FİRMA SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: EKONOMETRİK ANALİZ

Yıl 1998, Cilt: 14 Sayı: 1, 235 - 244, 01.12.1998

Öz

Bu çalışmada pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerindeki etkisi ampirik hir şekilde incelenmiştir. Bu amaçla İMKB'ye kayıtlı 178 adet firmanın 1996 yılma ait verilerinden yararlanılmıştır. Regresyon denklemindeki, satış ve dağıtım giderleri, pazarlama faaliyetlerini doğırudan temsil eden değişkenler; yoğunluk, çalışan sayısı ve genci yönetim giderleri ise kontrol değişkenleri olarak modelde yer almışlardır. Çalıştırılan regresyon denklemi ile pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerinde beklenen pozitif etkisi kanıtlamnıştır.

Kaynakça

  • EREN, E., İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, Cilt 1., Yenilenmiş 3. Baskı, İstanbul, 1990. GREENE H. W. (1993), Econometric Analysis, USA, Macmillan Puplishing Company.
  • GRIFFITH E.W., HILL C.R. arıd JUDGE G. G. ( 1993), Learning and Practicing Econometrics, Singapore, John Wiley & Sons lnc.
  • GUAJARATI N.D. (1995), Basic Econometrics, Singapore, McGraw-Hill, Inc.
  • IMKB, 1997, Şirketler Yıllığı, Clt I, II, İstanbul.
  • OLUÇ, M., "Satış Tutundurma veya Satış Özendirme", Pazarlama Dünyası, Araştırma/Teori/Teknik/Araştırma/Uygulama, Yıl:3, Sayı:18,(Kasım-Aralık 1989) ss.3-14.
  • PINDYCK R. and RUBINFELD L. D. (1981), Econometric Forecasts ,USA, McCraw-Hill Puplishing Company.
  • RAMANATHAN R. (1992), Introductory Econometrics with Application, USA, The Dryden Pressi Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Pazarlama Satış, İstanbul, 1993.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Marka Tüketici, İstanbul, 1995.
Yıl 1998, Cilt: 14 Sayı: 1, 235 - 244, 01.12.1998

Öz

Kaynakça

  • EREN, E., İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, Cilt 1., Yenilenmiş 3. Baskı, İstanbul, 1990. GREENE H. W. (1993), Econometric Analysis, USA, Macmillan Puplishing Company.
  • GRIFFITH E.W., HILL C.R. arıd JUDGE G. G. ( 1993), Learning and Practicing Econometrics, Singapore, John Wiley & Sons lnc.
  • GUAJARATI N.D. (1995), Basic Econometrics, Singapore, McGraw-Hill, Inc.
  • IMKB, 1997, Şirketler Yıllığı, Clt I, II, İstanbul.
  • OLUÇ, M., "Satış Tutundurma veya Satış Özendirme", Pazarlama Dünyası, Araştırma/Teori/Teknik/Araştırma/Uygulama, Yıl:3, Sayı:18,(Kasım-Aralık 1989) ss.3-14.
  • PINDYCK R. and RUBINFELD L. D. (1981), Econometric Forecasts ,USA, McCraw-Hill Puplishing Company.
  • RAMANATHAN R. (1992), Introductory Econometrics with Application, USA, The Dryden Pressi Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Pazarlama Satış, İstanbul, 1993.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Marka Tüketici, İstanbul, 1995.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Öçer Bu kişi benim

H. Dilara Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 1998
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öçer, A., & Keskin, H. D. (1998). PAZARLAMA .FAALİYETLERİNİN FİRMA SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: EKONOMETRİK ANALİZ. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 235-244.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.