The COVID-19 pandemic has drastically changed human resources practices in the business world. The aim of this research is to examine the chancing human resources management practices due to the COVID-19 pandemic through the perspectives of bank managers. Case analysis was used as a research approach, and the COVID-19 period was recognized as a case due to its unique circumstances. Within the scope of this research, data were collected through semi-structured in-depth interviews with 12 participants working in state, private and participation banks operating in Konya. The research findings reveal that the state, private and participation banks react to unexpected situations caused by the pandemic. It was found that the resulting uncertainties were responded to by using flexibility and more digitalized applications. Furthermore, in addition to the important similarities in the codes regarding the perceived employee value at state, private or participation banks, it has been revealed that the codes in some areas differ. Other results revealed that, regardless of bank type, activities in occupational health and safety measures, construction of the social areas, corporate membership, customer visits and idea developments was affected by the COVID-19 process.
Banking Human Resources Management Covid-19 Digitalization Qualitative Research
COVID-19 salgını, iş dünyasında insan kaynakları uygulamalarını büyük ölçüde değişime uğratmıştır. Bu araştırmanın amacı, COVID-19 salgını nedeniyle değişen insan kaynakları yönetimi uygulamalarını, banka yöneticilerinin bakış açıları üzerinden incelemektir. Araştırma deseni olarak nitel veri analizi tekniklerinden vaka analizi kullanılmış ve COVID-19 dönemi kendine özgü koşulları nedeniyle vaka olarak kabul edilmiştir. Bu araştırma kapsamında Konya ilinde faaliyet gösteren devlet, özel ve katılım bankalarında görev yapmakta olan 12 katılımcı ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yolu ile veri toplanmıştır. Araştırma bulgularında devlet, özel ve katılım bankalarının salgından kaynaklanan beklenmedik durumlara reaksiyon gösterdiği görülmektedir. Bu belirsizliklere esneklik ve dijitalleştirilmiş uygulamaların artan kullanımıyla cevap verildiği tespit edilmiştir. Diğer taraftan, devlet, özel veya katılım bankalarında algılanan çalışan değerine ilişkin kodlardaki önemli benzerliklerin yanı sıra, kimi alanlara yönelik kodların farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Elde edilen diğer sonuçlar banka türleri fark etmeksizin iş sağlığı ve güvenliği önlemleri, sosyal alanların inşası, kurumsal üyelik, müşteri ziyaretleri ve fikir geliştirme alanlarındaki faaliyetlerin COVID-19 sürecinden etkilendiğini göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.