Bu çalışma, kişiselleştirilmiş reklamlar konusunda sistematik literatür taraması yapmayı, bu alandaki ana temaları analiz etmeyi ve gelecekteki araştırmalar için bir çerçeve oluşturmayı amaçlamıştır. Bu amaçla Web of Science veri tabanından son 10 yılı (2014-Haziran 2024) kapsayan 46 makale incelenmiştir. Veriler MAXQDA 2024 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Tanımlayıcı Analizler sonucunda, Yayın Dergisi olarak Journal of Business Research ön plana çıkmaktadır. 2021 yılında yayın sayısı artış gösterirken, yayınlar genellikle birden fazla yazara sahiptir. Yayınların teorik altyapısı incelendiğinde, genellikle çeşitli teorilere dayandığı görülmüştür. Bu teoriler arasında İkna Bilgi Modeli (Persuasion Knowledge Model) ve Gizlilik Hesabı Teorisi’nin (Privacy Calculus Theory) öne çıktığı belirlenmiştir. Araştırmalarda genellikle nicel metodolojik yaklaşımlar kullanılırken en sık kullanılan anahtar kelimeler “kişiselleştirilmiş reklam (personalized advertising)”, “kişiselleştirme (personalization)”, “sosyal medya (social media)” ve “PLS-SEM” olmuştur. Tematik Analiz sonucunda 19 alt tema ve 4 ana tema bulunmuştur. Bunlar (1) reklam etkinliği, (2) tüketici tepkisi, (3) ikna etkisi ve (4) gizliliktir. Bu çalışma ile literatürde yer alan kişiselleştirilmiş reklamlar üzerine gerçekleştirilen çalışmalardan çıkarımlar yapılarak alana katkıda bulunulabilecektir. Aynı zamanda, gelecekteki çalışmalar için bir araştırma gündemi sunulacaktır.
Kişiselleştirilmiş Reklamlar Çevrimiçi Kişiselleştirilmiş Reklamlar Sistematik Literatür Taraması Tematik Analiz
Bu çalışma bilimsel araştırma ve yayın etiği kurallarına uygun olarak hazırlanmıştır. Çalışma bireyler ve/veya hayvanlar üzerinde herhangi bir metodolojik uygulamayı içermemektedir. Bu nedenle etik belgesi gerektirmemektedir. Bu çalışma özet metin olarak 23-25 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen Uluslararası Ekonomi Finans ve İşletme Kongresi-EFI 2024‘de çevrimiçi sunulmuştur.
This study aimed to conduct a systematic literature review on personalized advertising, analyze the major themes in this field, and create a form of frame for future research. For this purpose, 46 articles covering the last 10 years (2014-June 2024) from the Web of Science database were examined. The data were analyzed using the MAXQDA 2024 program. As a result of descriptive analyses, the Journal of Business Research stands out as the Journal of Publication. While the number of publications increases in 2021, publications usually have more than one author. Examining the theoretical background of publications, it has been seen that it is generally based on several theories. Among these theories, it has been determined that the Persuasion Knowledge model and Privacy Calculus theory stand out. While studies generally use a quantitative methodological approach, the most frequently used keywords were “personalized advertising”, “personalization”, “social media” and “PLS-SEM”. After the Thematic Analysis, 19 sub-themes and 4 main themes were found. These are (1) ad effectiveness, (2) consumer response, (3) persuasion effect and (4) privacy. With this study will contribute to the field by making inferences from studies on personalized advertising in the literature. At the same time, a research agenda will be presented for future studies.
Personalized Advertising Online Personalized Advertising Systematic Literature Review Thematic Analysis
This study has been prepared in accordance with the rules of scientific research and publication ethics. This study does not contain any methodological applications on humans and/or animals. Therefore, no ethics committee approval is required. The summary text of this study has been presented online at the “Uluslararası Ekonomi Finans ve İşletme Kongresi-EFI 2024”, May 23-25, 2024, Sivas.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Digital Marketing, Marketing Communications, Advertisement |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2025 |
Submission Date | September 26, 2024 |
Acceptance Date | February 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 26 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.