Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 67, 30.06.2018

Öz

TÜBİTAK Bilim Toplum
Dairesi (BİTO) Başkanlığının her yıl desteklediği 400X kodlu projeler sahada
başta öğretmenler olmak üzere bir çok grubu geliştirdiği; bilim, doğa ve farklı
eğitim yöntemleriyle tanışmalarını sağlarken sanat, spor, sosyal beceriler açısından
da önemli katkılar sağlamaktadır. En eski BİTO destek programı olan 4004 kodlu
projeler dikkate alınırken bu programın temelde işlevini verimli olarak yerine
getirdiği, özellikle astronomi içerikli veya güçlü astronomi modül veya
etkinlikleri içeren 4004 projelerinin çok rağbet gördüğü, proje katılımcıları
açısından çok keyifli etkinliklerle bilimsel süreç becerilerinin geliştirildiği
söylenebilir. Ancak projelerden elde edilen bilimsel ve eğitsel verilerin
yeterince dökümante edilemediği, çıkabilecek makale, derleme ve serbest
yazıların literatürdeki sayılara bakıldığında zayıf kaldığı izlenimi
doğmaktadır. 

Kaynakça

  • Akay C., Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yaşayarak ÖğrenmeTemelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüşleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, ss.326-338. (2013)
  • Avcı E., Özenir S.Ö.,Kurt M., Atik S., Tübitak 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Kapsamında Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” Projesinin Değerlendirilmesi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(2), 312-333, (2015)
  • KURNAZ, M.A., BOZDEMİR, H., ALTUNOĞLU, B.D., ÇEVİK, E.E., Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2016).
  • TAŞCAN M., ÜNAL İ., Astronomi Eğitiminin Önemi ve Türkiye’de Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (2015).

EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC VALUE OF 4004 PROJECTS WITH TUBITAK SCIENCE COMMUNITY PROGRAMS AND ASTRONOMY

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 67, 30.06.2018

Öz

Everyyear 400X code projects supported by the TUBITAK’s Science Community Office (BITO) have developed
many groups, mainly teachers and students; science, nature and different methods of education while providing
important contributions in terms of arts, sports and social skills. Considering the oldest BITO support program,
4004 code projects, it can be said that the scientific process skills have been developed with very enjoyable
activities in terms of Project participants, which is very popular with the 4004 projects, which mainly perform their
functions efficiently, especially with astronomy content or powerful astronomy modules or activities. However,
there is the impression that the scientific and educational data obtained from the projects can not be adequately
documented, the articles, compilations and freelance writings are weak when viewed in the literature.

Kaynakça

  • Akay C., Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yaşayarak ÖğrenmeTemelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüşleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, ss.326-338. (2013)
  • Avcı E., Özenir S.Ö.,Kurt M., Atik S., Tübitak 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Kapsamında Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” Projesinin Değerlendirilmesi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4(2), 312-333, (2015)
  • KURNAZ, M.A., BOZDEMİR, H., ALTUNOĞLU, B.D., ÇEVİK, E.E., Fen Eğitiminde Astronomi Konu Alanında Yayınlanan Ulusal Makalelerin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2016).
  • TAŞCAN M., ÜNAL İ., Astronomi Eğitiminin Önemi ve Türkiye’de Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (2015).
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Popüler Makaleler
Yazarlar

Memduh Sami Taner

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taner, M. S. (2018). TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 63-67.
AMA Taner MS. TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ. AOD. Haziran 2018;2(1):63-67.
Chicago Taner, Memduh Sami. “TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2018): 63-67.
EndNote Taner MS (01 Haziran 2018) TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 2 1 63–67.
IEEE M. S. Taner, “TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ”, AOD, c. 2, sy. 1, ss. 63–67, 2018.
ISNAD Taner, Memduh Sami. “TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 2/1 (Haziran 2018), 63-67.
JAMA Taner MS. TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ. AOD. 2018;2:63–67.
MLA Taner, Memduh Sami. “TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 63-67.
Vancouver Taner MS. TÜBİTAK BİLİM TOPLUM PROGRAMLARI VE ASTRONOMİ İÇERİKLİ 4004 PROJELERİNİN EĞİTSEL VE BİLİMSEL DEĞERİ. AOD. 2018;2(1):63-7.