Li iyon piller günümüzde artan
bir ilgi ile taşınabilir elektronik cihazlar için yeniden şarj olabilir piller
olarak ana güç kaynağı olmaya başlamışlardır. Ancak ticari pillerde anot
malzemesi olarak kullanılan grafitin yeterli performans sergileyememesinden
dolayı alternatif arayışları devam etmektedir.
Bu nedenle alaşım matrisli kompozit anotların kullanımına yönelik
çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada da Sn-Cu matrisli KNT takviyeli kompozit
anotlar pulse elektro biriktirme ile üretilmiş olup, akım yoğunluğunun etkisi
incelenmiştir. Sn-Cu/KNT kompozitleri pirofosfat banyosunda bakır altlık
üzerine pulse elektrokompozit kaplama tekniği ile hazırlanmıştır. Üretilen
kompozit malzemeler CR2016 buton pilinde anot olarak kullanılarak
elektrokimyasal olarak test edildi. Anot malzemelerinin fiziksel ve elektrokimyasal
özellikleri çeşitli analiz teknikleri kullanılarak araştırıldı. Sonuçlara göre,
kesikli akım (PC) elektrokompozit kaplamada en iyi çevrim performansını 80 mAcm-2
akım yoğunluğu ile üretilen Sn-Cu/KNT kompozit anot göstermiştir.
Li ion batteries have started to
become the main power source as batteries that can be recharged for portable
electronic devices with an increasing interest nowadays. However, since the
graphite used as an anode material in commercial batteries cannot exhibit
sufficient performance, alternate quests continue. For this reason, studies are
being made for the use of alloyed matrix composite anodes. In this study,
composite anode with Sn-Cu matrix is fabricated by pulse electrodeposition
and the effect of current density is investigated. Sn-Cu /CNT composites were
prepared by electroplating on a copper substrate in a pyrophosphate bath.
Composite materials produced were electrochemically tested as anode in CR2016
button cell. The physical and electrochemical properties of anodic materials
were investigated using various analysis techniques. According to the results,
the Sn-Cu /CNT composite anode showed the best cycle performance in the pulse
current (PC) electrocomposite coating with a current density of 80 mAcm-2.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | August 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |