Globalleşen dünyamızda İngilizce artık dünya dili haline gelmiştir. Çoğu ülkede İngilizce; dili ana dil dışında, ikinci dil olarak öğretilmektedir. Gerek ülke politikaları olsun gerekse bireysel tercihler olsun İngilizce dilini öğrenmek için yüksek miktarlarda para harcanmaktadır. Bu alanda özellikle ülkemizde yapılacak çalışmalara, gerçekleştirilecek yatırımlara, karar verilecek politikalara ışık tutmak amacıyla bu çalışmada, ülkemizdeki İngilizce seviyesinin analizi yapılmış ve faydalı bulgular elde edilmiştir. Bu analizin yapılması için proje kapsamında geliştirilen uyarlanabilir İngilizce çevrimiçi eğitim sistemi kullanılarak çok fazla sayıda gerçek kişiye çevrimiçi seviye tespit sınavı uygulanmıştır. Türkiye’deki her bir şehir ve bölge açısından faydalı bilgiler elde edilmiştir. Genel anlamda İngilizce seviyesinin düşük çıktığı ülkemizde beceri bazlı analiz yapılmış ve durumun bazı beceriler açısından daha da kötü olduğunu görülmüştür. Yaş ve cinsiyet bazlı analizler yapılmış olup çalışmada detaylı grafikleri verilmiştir. Çevrimiçi seviye tespit sınavlarında sınav süresi önemli bir etken olduğu için bu çalışmanın ana amaçlarından biri, çevrimiçi seviye tespit sınavlarında makul süresi belirleyebilmektir. Yapay zeka tekniklerini de kullanarak bu süre kabul edilebilir düzeye düşürülebilir. Belli yaş grupları ve özelliklere göre sistem geliştirecek girişimcilerin, bu çalışmadaki analizleri dikkate alıp geliştirmeyi ona göre yapmaları maksimum fayda almada önem arz etmektedir.
İngilizce seviye uyarlanabilir eğitim seviye tespit sınavı Türkiye’deki durum
TÜBİTAK
3180703
Bu çalışma TÜBİTAK 1501 kapsamında gerçekleştirilen, 3180703’nolu projeden elde edilen sonuçlardan oluşturulmuştur. Çalışmaya katkılarından dolayı Smart Eğitim Çözümleri Sanayi ve Tic. A.Ş.’ye teşekkür ederiz.
In our globalizing world, English has become the world language. English in most countries; is taught as a second language besides the native language. High amounts of money are spent on English language learning, whether it is country policies or individual preferences. In this study, in order to shed light on the studies to be carried out, investments to be made and policies to be decided in this field, the level of English in our country was analyzed and useful results were obtained. In order to perform this analysis, using the adaptive English online education system developed within the scope of the project used and a huge number of real person online exam information was obtained. Useful information was obtained for each of the cities and regions in Turkey. In general, skill level analysis was conducted in our country where the level of English was low and it was found that the situation was even worse in terms of some skills. Age and gender analyze were made and detailed graphics were given in the study. One of the main objectives of this study is to determine the reasonable time in online placement exams, since the exam duration is an important factor in online placement exams. This period can be reduced to an acceptable level by using artificial intelligence techniques. It is important that the entrepreneurs who will develop the system according to certain age groups and characteristics take into consideration the analyzes in this study and develop them accordingly.
English level adaptive learning placement test the situation in Turkey
3180703
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 3180703 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3 |