Bir üılin ya da hizmette herkesin kabul edebileceği minimal değerlere “standart” deni lir. Bu kavram kaliteyi oluşturmak için kulla nılan en basit değerdir.
I
Ürün ya da hizmet topluma sunulurken, başlangıçta en basit standart yakalanmalıdır.
Böylece, sunumu daha üst düzeye çıkartmak her zaman mümkün olacaktır. Standartlaşma da, kullanıma uygunluk ile şartlara uygunluğun farklı kavramlar olduğu hiçbir zaman unutul mamalıdır (1).
Standardizasyonda amaç, oluşabilecek bütün ihtiyaçlara cevap verebilecek yeterlilikte ürün veya hizmet üretmektir. Bu amaca, ilk üretimden son üretime kadar tüm ürünlerde veya hizmetlerde uyulması (süreklilik) gerekli dir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Diğer |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 2 Sayı: 1 |