Yeni dalga bilgi teknolojilerin
gelişmesiyle beraber hayatımıza giren sosyal medya; teknolojilerin ve uygulamaların insanların
fikirlerini, algılarını, deneyimlerini, öngörüşlerini multimedya olarak
birbirleriyle paylaşmalarıdır. Bu teknolojiler ve uygulamalar sosyal
bağlantıların çeşitli biçimlerine uyarlanabilmektedir. Kitleleri yöneten medya
yerine kitlenin yönettiği medya, hem kitlesel hem bireysel iletişim imkânı
sunmaktadır. Sosyal medyanın sosyal ağlarda metin, video paylaşımı ve resim
paylaşımını kapsamaktadır. İnteraktif
hale gelen kitlelerin bu isteklerine göre etkileşimli içerik ve mesajlarını
kurgulamamız zorunlu bir hal almıştır. Özellikle
kişilerin bireysel sorumluluklarını toplumsal sorumluluğa geçirebilmesinde
olanak sağlayan bu teknolojilerle toplum üyeleri toplumsal sorunlara kendi
farkındalıkları yaratmak adına sosyal medya da sosyal sorumluluk içeriklerini
hazırlamak, katılmak, yaymak görevini üstlenmiştir.
Bu bağlamda yapmış
olduğumuz inceleme/araştırmada, öğrencilerimizle Mart-Nisan 2017 tarihinde
yürüttüğümüz beş sosyal sorumluluk projesinin içerik üretimi, sosyal medya
yönetiminde etkileşime girdiği (beğenme, okunma) en yüksek oranı alan
içeriklerin betimleyici analizi yapılacaktır.
Sosyal Medya'da Sosyal Sorumluluk Etkileşimli İçerik Uygulamalı İçerik Üretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: AGP Sempozyum Özel Sayısı1 - AGP Sempozyum Özel Sayısı |