Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYA SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE, İÇERİK ÜRETİMİNE VE YARATTIĞI ETKİLEŞİME YÖNELİK BİR İNCELEME

Yıl 2018, Sayı: AGP Sempozyum Özel Sayısı1 - AGP Sempozyum Özel Sayısı, 199 - 218, 15.10.2018
https://doi.org/10.17067/asm.402545

Öz

Yeni dalga bilgi teknolojilerin
gelişmesiyle beraber hayatımıza giren sosyal medya;  teknolojilerin ve uygulamaların insanların
fikirlerini, algılarını, deneyimlerini, öngörüşlerini multimedya olarak
birbirleriyle paylaşmalarıdır. Bu teknolojiler ve uygulamalar sosyal
bağlantıların çeşitli biçimlerine uyarlanabilmektedir. Kitleleri yöneten medya
yerine kitlenin yönettiği medya, hem kitlesel hem bireysel iletişim imkânı
sunmaktadır. Sosyal medyanın sosyal ağlarda metin, video paylaşımı ve resim
paylaşımını kapsamaktadır.  İnteraktif
hale gelen kitlelerin bu isteklerine göre etkileşimli içerik ve mesajlarını
kurgulamamız zorunlu bir hal almıştır.  Özellikle
kişilerin bireysel sorumluluklarını toplumsal sorumluluğa geçirebilmesinde
olanak sağlayan bu teknolojilerle toplum üyeleri toplumsal sorunlara kendi
farkındalıkları yaratmak adına sosyal medya da sosyal sorumluluk içeriklerini
hazırlamak, katılmak, yaymak görevini üstlenmiştir.



Bu bağlamda yapmış
olduğumuz inceleme/araştırmada, öğrencilerimizle Mart-Nisan 2017 tarihinde
yürüttüğümüz beş sosyal sorumluluk projesinin içerik üretimi, sosyal medya
yönetiminde etkileşime girdiği (beğenme, okunma) en yüksek oranı alan
içeriklerin betimleyici analizi yapılacaktır. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Castells, M. (1996) The Rise of the Network Society; The Information Age: Economy, Society and Culture, Volume 1. Oxford: Blackwell.
  • Kotler, Philip- Hermann Kartaya, vd (2010). Pazarlama 3.0, (çev. Kıvanç Dündar). İstanbul: Optimist.
  • Mcluhan, M. (1967) The Medium is the Message, London: Penguin Books.
  • Mcluhan, M.ve Povers, B. (2001) Global Köy, (çev. Bahar Ö.Düzgören). İstanbul: Scala.
  • Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si, İstanbul: Der.
  • Peltekoğlu, F. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta.
  • Tortop,N. (1990) Halkla İlişkiler, Ankara: Gazi.
  • Yaylagül, L (2013). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot.
  • Elektronik Kaynaklar:
  • Avrupa Şartnamesi https://rm.coe.int/1680703901
  • Ian Fyfe, Researching Youth Political Participation in Australia”, Youth Studies Australia (2009). http://www.most.ie/webreports/appendix/33.%20YSA_Fyfe_2(John).pdf
  • Rys Farthing, The Politics of Youthful Antipolitics: Representing The ‘Issue’ of Youth Participation in Politics” Journal of Youth Studies, (2010).https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13676260903233696?src=recsys
  • William Galston, Civic Education and Political Participation, Politicial Science and Politics, (2004). https://www.cambridge.org/core/journals/ps-political-science-and-politics/article/civic-education-and-political participation/5075466F786ACE2BFE18262C7402C3D5
  • Başvurular ve Araştırmalar
  • http://www.ipsos.com.tr/node/984
  • http://eticaretmag.com/turkiye-internet-kullanici-sayisi-26-6-milyon-iab-turkiye-subat-2013/
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saadet Uğurlu

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: AGP Sempozyum Özel Sayısı1 - AGP Sempozyum Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Uğurlu, S. (2018). SOSYAL MEDYA SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE, İÇERİK ÜRETİMİNE VE YARATTIĞI ETKİLEŞİME YÖNELİK BİR İNCELEME. Asia Minor Studies, 6(AGP Sempozyum Özel Sayısı1), 199-218. https://doi.org/10.17067/asm.402545