ÖZ
Claude Farrère’in Ankaralı Dört Hanım yapıtında kadın imgesini ele alan bu çalışma Cumhuriyet’in ilanıyla birlikte Türk toplu-munda yaşanan gelişmelerin bireyler üzerin-de, özellikle Türk kadınları üzerinde ne derece etkili olduğunu konu edinmektedir. Cumhuriyet’in ilan edilmesiyle birlikte Türk toplumunda meydana gelen değişimler çeşitli alanlarda etkisini göstermiştir. Bu nedenledir ki Türk toplumunda yaşanan ilgili toplumsal gelişmeler hem Türk edebiyatında hem de Fransız edebiyatında ilgi ile karşılanmıştır. Türk toplumunda görülen toplumsal dönü-şümün Fransız yazar Claude Farrère’in An-karaları Dört Hanım yapıtında yazarın imge-lem evreni merkezli yapılan inceleme sonu-cunda belirlenen imgeler dört başlık altında toplanarak sınıflandırılmıştırlar. Öncelikle imge kavramı terimce taraması yöntemiyle açıklanmaya çalışılacaktır. İmge kavramının açıklanmasından sonra ise çalışmanın merke-zinde yer alan Ankaralı Dört Hanım yapıtın-daki kadın imgeleri üzerinde durulacaktır.
Anahtar Kelimeler: Claude Farrère, Ankaralı Dört Hanım, Cumhuriyet, İmge.
ABSTRACT
In this study Turkish woman image is de-scribed in Claude Farrère’s Ankaralı Dört Hanım. With the proclamation of Republic in Turkey, the changes in Turkish society have shown their influence in different areas. That is why the social developments observed in Turk-ish society take part both in French literature and Turkish literature. This study, which is based on Claude Farrère’s imagination, is cate-gorized under certain titles. First of all the concept of image is described with the method of literature scanning. After the explanation of image, the woman images are examined in Ankaralı Dört Hanım, which is the base of the study.
Key Words: Claude Farrère, Ankaralı Dört Hanım, Republic, Image.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 51 |