Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi Temelli Balanced Scorecard Yöntemiyle Sağlık Sektöründe Stratejik Önceliklerin Belirlenmesi: Bir Uygulama
Year 2017,
Volume: 21 Issue: 2, 695 - 714, 20.06.2017
Nuri Özgür Doğan
,
Seda Gencan
References
-
Azar, A., Olfat, L., Khosravani, F. ve Jalali, R. (2011). A BSC method for supplier selection strategy using TOPSIS and VIKOR: A case study of part maker industry. Management Science Letters, 1, 559–568.
-
Bekmezci, M. (2010). "Stratejik Bir Yönetim Yaklaşımı Olan Dengeli Başarı Göstergesi (Balanced Scorecard)’nin Türkiye’nin En Büyük 500 Firmasına Uygulanması". Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 203-227.
-
Bekmezci, M. (2013). 2006 Yılında Dengeli Başarı Göstergesi (Balanced Scorecard) Yöntemini Kullanan İşletmelerin Finansal Performansının Yıllar İtibari ile İzlenmesi: Dengeli Başarı Göstergesi Beklentileri Karşıladı mı?. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 59-80.
-
Bisbe, J., Barrubes, J. (2012). The balanced scorecard as a management tool for assessing and monitoring strategy implementation in health care organizations. Rev Esp Cardiol, 65(10), 919-927.
-
Büyüközkan, G., Feyzioğlu, O. & Nebol E. (2008). Selection of the strategic alliance partner in logistics value chain. International Journal of Production Economics, 113, 148-158.
-
Cebeci, U. (2009). Fuzzy AHP-based decision support system for selecting ERP systems in textile industry by using balanced scorecard. Expert Systems with Applications, 36(5), 8900-8909.
-
Cebeci, C. (2012). Lojistikte Dengeli Skor Kartının Uygulanabilirliği: Teorik Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (40), 21-41.
-
Chan, Y.-C. L. (2006). An analytic hierarchy framework for evaluating balanced scorecards of healthcare organizations. Canadian Journal of Administrative Sciences, 23(2), 85-104.
-
Chang, D.-Y. (1996). Applications of the extent analysis method on fuzzy AHP. European Journal of Operational Research, 95, 649-655.
-
Chang, W.-C., Huang, C.-H., Kuo, T. (2008). The weighting of balanced scorecard: a non-profit hospital’s experience. AAA 2008 Management Accounting Section (MAS) Meeting Paper.
-
Digiesi, S., Mossa, G., Ranieri, L., Rubinio, S. (2011). An integrated approach based on balanced scorecard and analytic hierarchy process for strategic evaluation of local healthcare agencies. Proceedings of the International Symposium on the Analytic Hierarchy Process, 2011.
-
Erbasi, A. ve Parlakkaya, R. (2012). The Use of Analytic Hierarchy Process in The Balanced Scorecard: An Approach in a Hotel Firm. Business and Management Review, 2(2), 23–37.
-
Erkul, H., Dereköy, F. ve Erden Ayhün, S. (2015). Yükseköğretim Kurumlarında Dengeli Ölçüm Kartı Geliştirilmesi: Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 203-213.
-
Gao, Z., Bulut, E., Huang, S.T. ve Yoshida, S. (2013). Strategy Planning and Management for Logistics Companies with BSC and GF-AHP. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5(1), 53-73.
-
Gökmen, A. (2009). Balanced Scorecard (Dengeli Başarı Göstergesi): BSC Oluşturma Süreci ve Uygulama Yöntemi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 11-23.
-
Grigoroudis, E., Orfanoudaki, E., Zopounidis, C. (2012). Strategic performance measurement in a healthcare organisation: A multiple criteria approach based on balanced scorecard. Omega, 40, 104-119.
-
Kaplan, R. S., Norton, D. P. (1996). Using the balanced scorecard as a strategic management system. Harvard Business Review, 74, 75-85.
-
Karadal, H. ve Çelikdin, A. (2013). Balanced Scorecard ile Analitik Hiyerarşik Proses Yönteminin Kullanılabilirliği Üzerine Bir Uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 142-151.
-
Karsavuran, S. (2013). Stratejik Değerlendirme ve Kontrol: Dengeli Puan Kartı’nın Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Dergisi, 16(2), 69-89.
-
Kırgın Toprak, D. ve Şahin B.. (2013). ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemlerinin Kamu Hastanelerinin Performansı Üzerine Etkisi. Amme İdaresi Dergisi, 46(3), 113-140.
-
Lin, Q.-L., Liu, L., Liu, H.-C., Wang, D.-J. (2013). Integrating hierarchical balanced scorecard with fuzzy linguistic for evaluating operating room performance in hospitals. Expert Systems with Applications, 40, 1917-1924.
-
Ölçer, F. (2005). Dengeli Stratejik Performans Ölçüm ve Yönetim Sisteminin (Balanced Scorecard) Tasarımı ve Uygulanması. Amme İdaresi Dergisi, 38(2), 89-134.
-
Örnek, A.Ş., 2000. Balanced Scorecard: Bilgiden Stratejiye Ulaşmada Kullanılabilecek Yeni Bir Araç. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2) 3, İzmir.
-
Öztürk, U.C., Çiftçi, M., Büyüker İşler, D. ve Atilla G. (2012). Sağlık Kuruluşları Perspektifinde Bütüncül Yönetim Metodolojisi Olarak Balanced Scorecard. 6. Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Süleyman Demirel Üniversitesi,13 Eylül -15 Eylül 2012, Isparta.
-
Saaty, T.L. (1980). The Analytic Hierarchy Process, McGraw-Hill, New York.
-
Shojaee, M.R., Fallah, M. ve Fallah, M. (2012). A hybrid TOPSIS-BSC method for strategic planning. Management Science Letters, (2), 2845–2850.
-
Soylu, Y., İleri, H.(2010). Hastanelerde Stratejik Yönetim Uygulamaları S.Ü. Meram Tıp Fakültesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. 13(1-2). 79-96.
-
Striteska, Michaela- Spickova, Marketa. (2012). Review and Comparison of Performance Measurement Systems. Journal of Organizational Management Studies, 19(3), 277-294.
-
Tarım, M. (2004). Sağlık Organizasyonlarında Performans Ölçme ve Dengeli Puan Cetveli (Balanced Scorecard). Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 7(2), 233-248.
-
Tengilimoğlu, D., Toygar. Ş. A. (2013). Hastane Performansının Ölçümünde PATH Yöntemi. Sosyal Güvenlik Dergisi (SGD), 3(1), 50-78.
-
Yaşar, R.Ş. (2016). Dengeli Puan Kartıyla Performans Ölçümü: Bir Denetim Şirketi Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (70), 193-212.
-
Yıldız, M.S., Kethüda, Ö. ve Kurutkan, M.N. (2013). Dengeli Ölçüm Kartı’nın Hastane İşletmelerinde Uygulanması: Örnek Olay Çalışması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(4), 90-109.