Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Doğu Karadeniz Bölgesi Halkının İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Bu İhtiyaçların Karşılanma Düzeyi

Yıl 2018, Cilt: 22 Özel Sayı, 833 - 851, 16.04.2018

Öz

Bu araştırma, Doğu Karadeniz
Bölgesi’nde yaşayan insanların öncelikli ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu
ihtiyaçların karşılanması düzeylerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Verilerin
elde edilmesinde nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış ve betimsel bir
çalışma yaklaşımı gösterilmiştir. Araştırmanın evrenini Artvin, Giresun, Ordu,
Rize ve Trabzon illerinde yaşayan 2016 sonu itibari ile toplam 2.473.550 kişi
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Eleman örnekleme türlerinden “Oransız
Eleman Örnekleme” yöntemi ile tesadüfi olarak belirlenmiştir. Doğu Karadeniz
Bölgesinde yaşayan bireylerin ihtiyaçlarının karşılanma durumlarını tespit
etmek amacıyla 1654 kişinin görüşlerine başvurulmuş ve bunun için
araştırmacılar tarafından uyarlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Verileri
ölçmede SPSS programından yararlanılmış, ölçek yardımıyla elde edilen verilerin
analizinde  T-Test ve One-Way Anova
testleri uygulanmıştır.  Araştırma sonucunda
bireylerin Yaş, Cinsiyet, Yaşadığı Şehir, Çalıştığı Kurum ve Çocuk sayısı
değişkenleri bakımından ihtiyaçlarının karşılanma durumlarını arasında anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir. Bölgesel Kalkınmaya önem verildiği günümüzde
hükümet politikaları ve 2023 Vizyonu çerçevesinde bölgede yaşayan bireylerin
temel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik makro boyutta tedbirlerin
alınmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Acar. A. (2000), Sivas Belediyesinden Halkın Beklentileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Sayı:4, 203-222.
  • Batmaz, N., Özcan, A., (2008), Yeniliği Etkileyen Unsurlar ve Toplumsal Refah İlişkisi, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, S.1, 43-65.
  • Bilgin, M., (2002), Yerel Yönetimlerin Bölgesel Kalkınmadaki Etkinliği: Göller Bölgesi Uygulaması, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, C.7, S.2, 313-330.
  • Bölükbaşı, A., G., Yıldırtan, D., Ç., (2010), Yerel Yönetimlerde Belediyenin Başarısını ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, DergiPark Akademi, Ocak, 227-235.
  • Çağlar, A., Gülel, F., E., (2015), Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyet: Etkinlik ve Mekansal Etkileşim Analizi, Journal of Life Economics, Sayı: 4, 29-58.
  • Çakırer, M. A., (2013), İşletme Yönetimi, Ekin Yayınevi, İstanbul,
  • Erdem, E., (2008), Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramına Göre Konutların Swot Analizi İle Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ertürk, K. Ö., Kıyak, M. C., (2011), Müşteri Memnuniyeti Artırma Aracı Olarak Halkla İlişkilere Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Penceresinden Bakmak, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi Sayı:32, 127-150.
  • Es, M., Başkurt, M., Zengin, E., (2013), Kentsel Yoksulluğun Önlenmesinde Sosyal Belediyecilik Uygulamaları, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 22-39.
Yıl 2018, Cilt: 22 Özel Sayı, 833 - 851, 16.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Acar. A. (2000), Sivas Belediyesinden Halkın Beklentileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Sayı:4, 203-222.
  • Batmaz, N., Özcan, A., (2008), Yeniliği Etkileyen Unsurlar ve Toplumsal Refah İlişkisi, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, S.1, 43-65.
  • Bilgin, M., (2002), Yerel Yönetimlerin Bölgesel Kalkınmadaki Etkinliği: Göller Bölgesi Uygulaması, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, C.7, S.2, 313-330.
  • Bölükbaşı, A., G., Yıldırtan, D., Ç., (2010), Yerel Yönetimlerde Belediyenin Başarısını ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, DergiPark Akademi, Ocak, 227-235.
  • Çağlar, A., Gülel, F., E., (2015), Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyet: Etkinlik ve Mekansal Etkileşim Analizi, Journal of Life Economics, Sayı: 4, 29-58.
  • Çakırer, M. A., (2013), İşletme Yönetimi, Ekin Yayınevi, İstanbul,
  • Erdem, E., (2008), Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramına Göre Konutların Swot Analizi İle Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ertürk, K. Ö., Kıyak, M. C., (2011), Müşteri Memnuniyeti Artırma Aracı Olarak Halkla İlişkilere Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Penceresinden Bakmak, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi Sayı:32, 127-150.
  • Es, M., Başkurt, M., Zengin, E., (2013), Kentsel Yoksulluğun Önlenmesinde Sosyal Belediyecilik Uygulamaları, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 22-39.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özdemir 0000-0002-4252-887X

Anıl Akay Bu kişi benim 0000-0002-4252-887X

Fatih Mehmet Parlar 0000-0002-4252-887X

Tuncay Uluyurt Bu kişi benim 0000-0002-4252-887X

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Özdemir, M., Akay, A., Parlar, F. M., Uluyurt, T. (2018). Doğu Karadeniz Bölgesi Halkının İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Bu İhtiyaçların Karşılanma Düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi833-851.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.