Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 3, 1369 - 1385, 30.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Akın,F.(2013).Sinema Benim Memleketim,(Çev:Barış Tut)İstanbul:Doğan Egmont 2011)
  • Aksoy, A. (Şubat 2005). ”Fatih Akın ile Söyleşi”, Virgül Dergisi, 81, 34.
  • Arman, A. (13 Mart 2004). ”Abi Kendimi Resmen Alman Hissediyorum”, Hürriyet Gazetesi
  • Armutçu, E. (21 Şubat 2004). “İki Ülkeye Birden Hasret Kaldıkları Ödülü Getiren Türk Fatih Akın”, Hürriyet Gazetesi
  • Deliormanlı, E. (2011). Fatih Akın’ın Aksanlı Sineması, Serpil Kırel (ed.), Türk ve Dünya Sineması Üzerine Sentezler, (ss.273-301), İstanbul: Parşömen
  • Erdem A. (22 Şubat 2004). “Annemin Tepkisinden Korktum”, Sabah Gazetesi
  • Erdem,A. (13 Mart 2004). “Alman Sanatında Avrupalı Türk Fırtınası”, Hürriyet Gazetesi
  • Hall, S. (1998). Kültürel Kimlik ve Diyaspora. (Çev.: İ. Sağlamer). İstanbul: Sarmal
  • Homi, K.B. (1990). Dissemi Nation: Time, narrative, and the margins of the modernization, iç. H.K. Bhabba (ed.) Nation and Narration. Routledge: London
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü, (A Dictionary of Sociology). (Çev.: Osman Akınhay), İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Monkachi, N. (2003). “Sınırdaki İki Örnekten Hareketle Göç Sosyolojisini Yeniden Düşünmek: Kazablanka’dakiFransızlar ve Pariste’ki Amerikelılar”. Toplumbilim Göç Sosyolojisi Özel Sayısı,17.
  • Tosun, A. F. (2004). Almanya’da Yaşayan Türk Yönetmenlerin Filmlerinde Göçmen Olgusu, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Yanıkkaya, B. (2003). Kısa ve Acısız ya da Uzun ve Acılı, Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler (3),(s.135), İstanbul: Bağlam

Fatih Akın Filmlerinde Geleneksel Simgelerin Temsili

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 3, 1369 - 1385, 30.09.2018

Öz

Dünyada
yaptığı filmlerle adından söz ettirmeyi başaran göçmen yönetmen Fatih Akın’ın,
gerek seçtiği ve işlediği konular, gerekse filmlerinin kurgusu bakımından çok
dilli bir anlatım benimsediğini görülmektedir. Bu çok dillilik, kültürel ve
kimliksel açıdan yönetmenin çok uluslu alt kimliklerinin etkisinden
kaynaklanmaktadır. Üçüncü kuşak göçmen bir yönetmen olan Fatih Akın’ın
filmlerinde kendi hayatı, kökleri ve kültürüne ait izler bulunmaktadır.



Fatih
Akın’ın aksanlı sinemasını, Alman Sineması içinde bir farklılık olarak sunduğu
görülmektedir. Çifte kimlikliliğinin sağladığı melez bir bakış açısıyla oluşan
dünya görüşü, onun göçmenliğinden kaynaklanmaktadır. Filmlerinde kullandığı
imgelerin konumlandırılışı, onun kimi zaman batılı kimi zamansa oryantalist
karakterinin bir potada erimesinin sonucudur.



Bu
çalışmada Fatih Akın Filmlerinde geleneksel Simgelerin temsillerine
bakılmıştır. Niteliksel içerik çözümlemesi yöntemi kullanılarak izlenen filmler
değerlendirilmiştir. Geleneksel değerleri ve etnik kökenleri farklı insanların,
hem kendi kültürleriyle hem de içinde yaşadıkları toplumun kültürüyle olan
çatışmalarını, eski ve yeni geleneksel simgelerin güncel yaşam içinde nasıl
korunup ya da değiştirildiğine ve bunları yönetmenin filmlerine nasıl
taşıdığına, oluşturulan belli kategoriler etrafında seçilen filmlerle
bakılmıştır.

Kaynakça

  • Akın,F.(2013).Sinema Benim Memleketim,(Çev:Barış Tut)İstanbul:Doğan Egmont 2011)
  • Aksoy, A. (Şubat 2005). ”Fatih Akın ile Söyleşi”, Virgül Dergisi, 81, 34.
  • Arman, A. (13 Mart 2004). ”Abi Kendimi Resmen Alman Hissediyorum”, Hürriyet Gazetesi
  • Armutçu, E. (21 Şubat 2004). “İki Ülkeye Birden Hasret Kaldıkları Ödülü Getiren Türk Fatih Akın”, Hürriyet Gazetesi
  • Deliormanlı, E. (2011). Fatih Akın’ın Aksanlı Sineması, Serpil Kırel (ed.), Türk ve Dünya Sineması Üzerine Sentezler, (ss.273-301), İstanbul: Parşömen
  • Erdem A. (22 Şubat 2004). “Annemin Tepkisinden Korktum”, Sabah Gazetesi
  • Erdem,A. (13 Mart 2004). “Alman Sanatında Avrupalı Türk Fırtınası”, Hürriyet Gazetesi
  • Hall, S. (1998). Kültürel Kimlik ve Diyaspora. (Çev.: İ. Sağlamer). İstanbul: Sarmal
  • Homi, K.B. (1990). Dissemi Nation: Time, narrative, and the margins of the modernization, iç. H.K. Bhabba (ed.) Nation and Narration. Routledge: London
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü, (A Dictionary of Sociology). (Çev.: Osman Akınhay), İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Monkachi, N. (2003). “Sınırdaki İki Örnekten Hareketle Göç Sosyolojisini Yeniden Düşünmek: Kazablanka’dakiFransızlar ve Pariste’ki Amerikelılar”. Toplumbilim Göç Sosyolojisi Özel Sayısı,17.
  • Tosun, A. F. (2004). Almanya’da Yaşayan Türk Yönetmenlerin Filmlerinde Göçmen Olgusu, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Yanıkkaya, B. (2003). Kısa ve Acısız ya da Uzun ve Acılı, Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler (3),(s.135), İstanbul: Bağlam
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Hıdıroğlu 0000-0003-4520-4421

Elif Yıldırım 0000-0003-4520-4421

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hıdıroğlu, İ., & Yıldırım, E. (2018). Fatih Akın Filmlerinde Geleneksel Simgelerin Temsili. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(3), 1369-1385.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.