Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2, 2159 - 2172, 22.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Baker, R.S., (2014). Educational Data Mining: An Advance for Intelligent Systems in Education, IEEE Intelligent Systems, Vol. 29, Issue 3.
  • Diwani, S. A. ve Sam, A., (2014). Data Mining Awareness and Readiness in Healthcare Sector: a case of Tanzania, Advances in Computer Science: an International Journal, Vol. 3, Issue 1, No.7.
  • Keskinkılıç, M. ve Işıldak, M., S., (2006). Bilgisayarlı Muhasebe Eğitiminin Sistem Yaklaşımıyla İncelenmesi, Mali Çözüm Dergisi, İSMMO Yayın Organı, Yıl 2006, Sayı 75, Nisan-Mayıs, Sayfa 131-140.
  • Magdin, M., (2015). Personalization of Student in Course Management Systems on the Basis Using Method of Data Mining, The Turkish Online Journal of Educational Tech-nology, Vol. 14 Issue 1.
  • Márquez-Vera, C., Cano, A., Romero, C., Noaman, A.Y.M., Fardoun, H.M. and Ventu-ra, S., (2016). Early dropout prediction using data mining: a case study with high school students, Expert Systems, Vol. 33, No. 1 . Osmanbegović, E. ve Suljić, M., (2012). Data Mining Approach for Predicting Student Performance, Economic Review – Journal of Economics and Business, Vol. X, Issue 1.
  • Özbay, Ö., (2015). Veri Madenciliği Kavramı ve Eğitimde Veri Madenciliği Uygulama-ları, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl.2, Sayı.5.
  • Savaş, S., Topaloğlu, N. ve Yılmaz, M. (2012). Veri Madenciliği ve Türkiye’deki Uygu-lama Örnekleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Yıl:11 Sayı: 21.
  • Silahtaroğlu, G., (2013). Veri madenciliği, Papatya Yayınları, İstanbul.
  • Çalış, A.,Kayapınar S. Ve Çetinyokuş T. (2014). Veri Madenciliğinde Karar Ağacı Algoritmaları ile Bilgisayar ve İnternet Güvenliği Üzerine Bir Uygulama, Endüstri Mü-hendisliği Dergisi Makale Cilt: 25 Sayı: 3-4 Sayfa: (2-19).
  • Sorour, S.E., Goda, K. ve Mine, T., (2017). Comment Data Mining to Estimate Student Performance Considering Consecutive Lessons, Educational Technology & Society, 20 (1), 73–86.
  • Yukselturk, E. Ozekes, S. ve Türel, Y.K., (2014). Predicting Dropout Student: An Appli-cation of Data Mining Methods in an Online Education Program, European Journal of Open, Distance and e-Learning, Vol. 17 / No. 1.
  • Yurdakul, S. ve Topal T., (2015). Veri Madenciliği ile Lise Öğrenci Performanslarının Değerlendirilmesi, 17. Akademik Bilişim Konferansı.

Eğitim Sisteminde Veri Madenciliği Uygulamaları Ve Farkındalık Üzerine Bir Durum Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2, 2159 - 2172, 22.10.2018

Öz

Eğitimsel veri madenciliği, veri madenciliği yaklaşımında nispeten yeni
bir alandır. Bu çalışma, Türkiye’de veri madenciliği teknolojisinin eğitim
sisteminde kullanımı üzerine farkındalığı ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu
maksatla bir anket hazırlanmış, anket katılımcısı olan öğretmenlerin demografik
karakteristikleri, teknoloji ve internete olan ilgileri, e-okul sistemine yaklaşımları
ve veri madenciliği teknolojisi farkındalığı ile eğitim sisteminde veri
madenciliği teknolojisinin uygulanmasına yönelik görüşleri alınmıştır. Elde
edilen verilerin istatistiki analizi için SPSS yazılımı kullanılmıştır.
  

Kaynakça

  • Baker, R.S., (2014). Educational Data Mining: An Advance for Intelligent Systems in Education, IEEE Intelligent Systems, Vol. 29, Issue 3.
  • Diwani, S. A. ve Sam, A., (2014). Data Mining Awareness and Readiness in Healthcare Sector: a case of Tanzania, Advances in Computer Science: an International Journal, Vol. 3, Issue 1, No.7.
  • Keskinkılıç, M. ve Işıldak, M., S., (2006). Bilgisayarlı Muhasebe Eğitiminin Sistem Yaklaşımıyla İncelenmesi, Mali Çözüm Dergisi, İSMMO Yayın Organı, Yıl 2006, Sayı 75, Nisan-Mayıs, Sayfa 131-140.
  • Magdin, M., (2015). Personalization of Student in Course Management Systems on the Basis Using Method of Data Mining, The Turkish Online Journal of Educational Tech-nology, Vol. 14 Issue 1.
  • Márquez-Vera, C., Cano, A., Romero, C., Noaman, A.Y.M., Fardoun, H.M. and Ventu-ra, S., (2016). Early dropout prediction using data mining: a case study with high school students, Expert Systems, Vol. 33, No. 1 . Osmanbegović, E. ve Suljić, M., (2012). Data Mining Approach for Predicting Student Performance, Economic Review – Journal of Economics and Business, Vol. X, Issue 1.
  • Özbay, Ö., (2015). Veri Madenciliği Kavramı ve Eğitimde Veri Madenciliği Uygulama-ları, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl.2, Sayı.5.
  • Savaş, S., Topaloğlu, N. ve Yılmaz, M. (2012). Veri Madenciliği ve Türkiye’deki Uygu-lama Örnekleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Yıl:11 Sayı: 21.
  • Silahtaroğlu, G., (2013). Veri madenciliği, Papatya Yayınları, İstanbul.
  • Çalış, A.,Kayapınar S. Ve Çetinyokuş T. (2014). Veri Madenciliğinde Karar Ağacı Algoritmaları ile Bilgisayar ve İnternet Güvenliği Üzerine Bir Uygulama, Endüstri Mü-hendisliği Dergisi Makale Cilt: 25 Sayı: 3-4 Sayfa: (2-19).
  • Sorour, S.E., Goda, K. ve Mine, T., (2017). Comment Data Mining to Estimate Student Performance Considering Consecutive Lessons, Educational Technology & Society, 20 (1), 73–86.
  • Yukselturk, E. Ozekes, S. ve Türel, Y.K., (2014). Predicting Dropout Student: An Appli-cation of Data Mining Methods in an Online Education Program, European Journal of Open, Distance and e-Learning, Vol. 17 / No. 1.
  • Yurdakul, S. ve Topal T., (2015). Veri Madenciliği ile Lise Öğrenci Performanslarının Değerlendirilmesi, 17. Akademik Bilişim Konferansı.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Özdemir

Rabia Saylam Bu kişi benim

Berna Betül Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: Özel Sayı 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, A., Saylam, R., & Bilen, B. B. (2018). Eğitim Sisteminde Veri Madenciliği Uygulamaları Ve Farkındalık Üzerine Bir Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 2159-2172.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.