Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Silent Movie in the Improvement of Speaking Skill: A Sample of Charlie Chaplin

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 1, 377 - 387, 27.03.2021

Öz

Speech; expressing emotions and thoughts in words of a language, using the word and speaking. Speech, which is an indispensable element of a healthy communication, is an innate ability, but its development depends on the person. It has been accepted as a goal to gain speaking skill to the learner from the beginning of language teaching to the present day. At this point, many methods and techniques have been researched and discussed. It is aimed to speak the target language as well as the mother tongue. The learning of a language is determined by speaking the language. Language teachers have turned to activities aiming to speak in an environment where the target language is learned today. One of the methods and techniques used in these events is the use of visual materials. Silent films are one of the visual materials used. With the use of silent films with universal values as a material tool, it is aimed to help students both learn the target language and establish a link between the target culture and their own culture. The aim of this research is to determine the opinions of the advanced students of Atatürk University Turkish Teaching Center about activities aimed at improving speaking skills with silent film method. Descriptive method was used in the research. For this study, advanced interview forms were given to advanced students and interviews were made with the students. The data were collected by considering the principles of the semi-structured interview method. Eighteen advanced students participated in the research. Research data has been analyzed with content analysis method. The opinions of 4 experts were taken regarding the activities used in the research and the observation form. As a result of the research and the opinions of the participants, it was determined that silent films had positive effects on speaking skill.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 231-274.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 23-28.
  • Coşkun, O. (2017). Ders Araç Gereçleri, Materyal Tasarımı, Dil Eğitiminde Bilişim Teknolojileri ve Sosyal Medya Kullanımı. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Uygulamalı El Kitabı 2 (s. 243). içinde İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Demirezen, M. (1989). Video Kullanımının Yabancı Dil Öğrenimine Getirdikleri . Fen ve Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi (s. 289-298). Ankara: H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi .
  • Harmer, J. (2004). How to Teach Writing. Harlow: Longman .
  • Ismaili, M. (2013). The Effectiveness of Using Movies in the EFL Classroom- A Study Conducted at South East European University. Academic Journal of İnterdisciplinary Studies , 121-132.
  • Kim, S. (2014). The Effects of Using Storytelling with a Charlie Chaplin Silent Movie Clip on Oral Proficiency Development. STEM Journal, 1-20.
  • Marashi, H., & Adiban, H. (2017). The Effect of Using short silent Animations on EFL Learners’ Writing. English Review: Journal of English Education, 207-216.
  • Özön, N. (1981). Sinema ve Televizyon Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Stewart, D. M. (2006). Film English: Using Films to Teaching English . Electronic Journal of English Education .
  • Templer, B. (2018). Teaching Wordless Videos and Classic Silent Films in EFL. Academic Journal of Interdisciplinary Studies.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 543-559.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim.

Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Sessiz Filmin Etkisi: Charlie Chaplin Örneği

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 1, 377 - 387, 27.03.2021

Öz

Konuşma; duygu ve düşünceleri bir dilin sözcükleriyle anlatmak, sözü kullanmak ve söz söylemektir. Sağlıklı bir iletişimin vazgeçilmez unsuru olan konuşma, doğuştan gelen bir yeti olmakla birlikte geliştirilmesi kişiye bağlıdır. Dil öğretiminin başlangıcından günümüze kadar konuşma becerisinin öğrenene kazandırılması hedef olarak kabul edilmiştir. Bu noktada birçok yöntem ve teknik araştırılıp tartışılmıştır. Ana dil kadar hedef dilin de konuşulabilmesi amaçlanmıştır. Bir dilin öğrenilmişliği dilin konuşulması ile tespit edilmektedir. Dil öğreticileri günümüzde hedef dilin öğrenildiği ortamda konuşabilmeyi amaçlayan etkinliklere yönelmiştir. Bu etkinliklerde kullanılan yöntem ve tekniklerden biri de görsel materyal kullanımıdır. Sessiz filmler, kullanılan görsel materyallerden biridir. Evrensel değerleri barındıran sessiz filmlerin materyal aracı olarak kullanılması ile öğrencilerin hem hedef dili öğrenmesi hem de hedef kültür ile kendi kültürleri arasında bağ kurmasına yardımcı olması amaçlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, Atatürk Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi ileri seviyedeki öğrencilerinin sessiz film yöntemiyle konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmaya yönelik olarak ileri seviyedeki öğrencilere önceden hazırlanan görüşme formu verilmiş ve öğrencilerle görüşme yapılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yönteminin esasları dikkate alınarak toplanmıştır. Araştırmaya 18 ileri seviye öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmada kullanılan etkinlikler ve gözlem formu ile ilgili 4 uzman görüşü alınmıştır. Araştırma ve katılımcıların görüşleri sonucunda, sessiz filmlerin konuşma becerisine olumlu etkilerinin bulunduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 231-274.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 23-28.
  • Coşkun, O. (2017). Ders Araç Gereçleri, Materyal Tasarımı, Dil Eğitiminde Bilişim Teknolojileri ve Sosyal Medya Kullanımı. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Uygulamalı El Kitabı 2 (s. 243). içinde İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Demirezen, M. (1989). Video Kullanımının Yabancı Dil Öğrenimine Getirdikleri . Fen ve Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi (s. 289-298). Ankara: H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi .
  • Harmer, J. (2004). How to Teach Writing. Harlow: Longman .
  • Ismaili, M. (2013). The Effectiveness of Using Movies in the EFL Classroom- A Study Conducted at South East European University. Academic Journal of İnterdisciplinary Studies , 121-132.
  • Kim, S. (2014). The Effects of Using Storytelling with a Charlie Chaplin Silent Movie Clip on Oral Proficiency Development. STEM Journal, 1-20.
  • Marashi, H., & Adiban, H. (2017). The Effect of Using short silent Animations on EFL Learners’ Writing. English Review: Journal of English Education, 207-216.
  • Özön, N. (1981). Sinema ve Televizyon Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Stewart, D. M. (2006). Film English: Using Films to Teaching English . Electronic Journal of English Education .
  • Templer, B. (2018). Teaching Wordless Videos and Classic Silent Films in EFL. Academic Journal of Interdisciplinary Studies.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 543-559.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lokman Tanrıkulu 0000-0002-1862-8176

Gamze Akçıl Bu kişi benim 0000-0001-5494-2958

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, L., & Akçıl, G. (2021). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Sessiz Filmin Etkisi: Charlie Chaplin Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 377-387.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.