Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Quality of English Teaching Through The Educational Information Network (EIN) During The Pandemic Process: Teachers’, Students’ and Parents’ Opinions (Erzurum province example)

Yıl 2024, , 28 - 64, 13.01.2024
https://doi.org/10.34056/aujef.1306567

Öz

This study aims to determine teachers', students', and parents' views on English instruction via EBA during the pandemic process. Phenomenology, a qualitative research method, was used in this research. The research group consisted of ten English teachers working in secondary schools of Erzurum province, ten students enrolled in secondary school, and ten parents whose children are enrolled in secondary school. A semi-structured interview form was applied to the participants in this research. Content analysis was used for data analysis. According to the research, students’ participation in classes were insufficient and their academic success decreased; their writing and speaking skills improved; their writing and speaking skills did not improve. On the other hand, a consensus could not be reached among the education stakeholders regarding their attitudes towards the course and the duration of courses. In distance education internet problems, inadequacy of technology and low motivation of students were observed. In addition, that parent- student and teacher communication was ensured in this process and distance education was found beneficial despite of all the negative sides.

Kaynakça

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 158-179.
  • Akgül, G. (2021) Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] , Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akın, A. (2021). The perceptions and experiences of ınstructors regarding teaching esp synchronously and asynchronously following Covid-19 outbreak via emergency remote teaching. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy, N. (2017) EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Akyıldız, S.T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 679-696.
  • Alp, E. (2012). Enfeksiyon kontrol programı. Kayseri: Erciyes Üniversiteleri.
  • Arslan, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin ve öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkındaki görüşleri: Hatay ili örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Views of the parents on the distance education process given in the covıd-19 pandemic. Ulakbilge Journal of Social Sciences, 57, 192-206.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 (85), 36-41.
  • Atalay, M. (2019) Ortaokullarda eğitim bilişim ağı’nın (EBA) incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Benli, C. (2021). Covid-19 ve salgın hastalıklar: Küreselleşmeye etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri ( A. Arı, Çev.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). Covıd-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2),11-53.
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3 (1), 1-37.
  • Colon, M.C. (2021). Puerto rican english teachers’ perceptions of distance reading lessons in times of Covid-19 [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Porto Riko Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Porto Riko.
  • Cresswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing amang five appproaches. London: SAGE
  • Çakın, M. ve Akyavuz, E.K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 166-186.
  • Çetin, E. (2020). EBA ders ile coğrafya öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Deli, S. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindeki deneyimlerinin ve pandemi sonrası sürece ilişkin önerilerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020) EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (14), 111-124.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 95-112.
  • Er, Türküresin, H. (2020) Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünya’da Eğitim, 597-618.
  • Erbay, A. (2018). Fatih Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ders İngilizce içeriklerinin ortaokul İngilizce öğretim programı açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Erden, Z.Ş. (2021). Covid-19 pandemi döneminde lise öğrencilerinin kaygı ve temel psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 153-162.
  • Erümit, S.F. (2021). The distance education process in K–12 schools during the pandemic period: Evaluation of implementations in Turkey from the student perspective. Technology, Pedagogy and Education, 30 (1), 75-94.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ilkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43.
  • Gerede, M.P. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) 4.sınıf ders içeriklerine yönelik videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gökdemir, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA’ya (Eğitim Bilişim Ağı) yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Göktürk, İ. (2021). Tarihsel süreçte önemli salgın hastalıklar ve Covid-19’un 154 sektörel açıdan ekonomik etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Gür Erdoğan, D. ve Ayanoğlu, C. (2021). Teachers’ views regarding the implementation of education programs in distance education through the eba platform during the covid-19 pandemic. Journal of Qualitative Research in Education. 28, 100-128.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Haskanlı, B. (2021). 8.sınıf doğrusal denklemlerin öğretiminde EBA ile öğretimin etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Hotar, N., Omay, R.E., Bayrak, S., Kuru üzüm, Z., Ünal, B. (2020). Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35 (2), 211-220.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 505-527.
  • Kalemkuş, F. (2016). Ortaöğretimdeki öğretmen ve öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’ya ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258.
  • Karahan, B. ve Şad, S. N. (2022). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitimin İngilizce Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Öğretimine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 1-29.
  • Kaygısız, S. ve Balçıkanlı, C. (2021). Is it possible to teach english through EBA TV? Exploring student teachers’ concerns and self-efficacy beliefs. Journal of Educational Technology and Online Learning, 4(3), 489-502.
  • Kılıç, A. (2020). A study on ımproving EFL learners' listening skills through Education Informatics Network (EBA) and identifying learners' perceptions towards the platform. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Klimova, B. (2021). An ınsight into online foreign language learning and teaching in the era of Covid-19 pandemic. Procedia Computer Science, 192, 1787-1797.
  • Kırmızıgül, H.G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 283-289.
  • Koca, M.F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin 157 uzaktan eğitime karşı tutumları: Osmaniye ili örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Osmaniye.
  • Kurt, S. (2019). Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kuş, E. (2006). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Miles, M. ve Huberman, M. (1994). Data management and analysis methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 66-89.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (5), 376-394.
  • Özdal, R. (2020). A swift change ın education: synchronous and asynchronous english language learning during Covid-19 pandemic. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdoğan, A.Ç. ve Berkant, H.G. (2020) Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünya’da Eğitim, 13-43.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ. ve Başaran Uysal.Ç.B. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV english courses. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8 (4), 1347-1364.
  • Özgümüş, Ö. (2018). Bursa ilinde öğrenci-veli-öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağının (EBA) kullanım sıklığının belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Pala, F.K., Arslan, H., ve Özdinç, F. (2016). Eğitim Bilişim Ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme ile kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 24-38.
  • Parlakkılıç, A. ve Mertoğlu, S. (2020). Blended distance education during Covid19: evaluation of Turkey's K12 applications. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (18) , 49-61.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Pehlivan, D.S. (2020). The use of EBA (Education Information Network) in teaching vocabulary and grammar to EFL young learners. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlinska, M., Osial, M. (2021) A world wide journey through distance education from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the Covid-19 pandemic. Education Sciences, 11 (118), 1-26.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (COVID19). pandemic. https://blogs.worldbank.org/education/educational-challenges-andopportunities-covid-19-pandemic (Erişim Tarihi: 22.12.2021)
  • Sanz, E.D. (2021). Latino parent ınvolvement of elementary english language learners: A case study exploring barriers and coping strategies during the Covid-19 pandemic (Yayımlanmamış Doktora Tezi). St. John’s Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, New York.
  • Sarı, H.İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Sarışık, S., Sarışık, S. ve Tuğra, F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda canlı 160 ders uygulamasının kullanımının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 95 – 111.
  • Shaıkh, G. & Özdaş, F. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Analiz. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 59-91
  • Sığın, S. (2020). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Şireci, M. (2021). Öğretmenlerin EBA tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Tavil, Z. ve Koşansu, H. (2022). K12 Öğrencilerinin ve Velilerinin Çevrim İçi İngilizce Öğrenme Üzerine Algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1):363-397.
  • Thomas, J. ve Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research ın systematic reviews. BMC Medical Research Methodology, 8 (45), 1-10.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (EBA) sistemini kullanmalarına yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi. 5 (1), 44-54.
  • Tonbuloğlu, B. (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi. İLKE Politika Notu, 26, 1-15.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • UNESCO. (2020). Covid-19 impact on education. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim Tarihi: 05.10.2021).
  • Yamamoto, G.T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34.
  • Yapar, N. E.; Bozgün, K. ve Sağır, Ş. U. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde EBA platformu online uzaktan eğitimleri hakkında öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, F. (2014). 19.yüzyılda Anadolu’da salgın hastalıklar (veba, kolera, çiçek, sıtma ) ve salgın hastalıklarla mücadele yöntemleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Yılmaz, N. A. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.

Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği)

Yıl 2024, , 28 - 64, 13.01.2024
https://doi.org/10.34056/aujef.1306567

Öz

Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde EBA aracılığıyla gerçekleştirilen İngilizce öğretimine ilişkin öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ilinde bulunan ortaokullarda görev yapan 10 İngilizce öğretmeni, 10 ortaokul öğrencisi ve 10 ortaokul öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin derslere katılımının yetersiz olduğu ve akademik başarılarının düştüğü, öğrencilerin İngilizce dil becerilerinden dinleme ve okuma becerilerinin geliştiği; yazma ve konuşma becerilerinin ise gelişmediği görülmüştür. Öte yandan öğrencilerin derse tutumlarına ve ders sürelerine ilişkin eğitim paydaşları arasında bir fikir birliğine varılamamıştır. Uzaktan eğitimde internet sorunları, teknolojik yetersizlikler ve öğrencilerin motivasyonlarının düşük olması sorunları tespit edilmiştir. Ayrıca bu süreçte veli-öğrenci ve öğretmen iletişiminin sağlandığı ve uzaktan eğitimin tüm olumsuzluklara rağmen faydalı bulunduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Afşar, B. ve Büyükdoğan, B. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 158-179.
  • Akgül, G. (2021) Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] , Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akın, A. (2021). The perceptions and experiences of ınstructors regarding teaching esp synchronously and asynchronously following Covid-19 outbreak via emergency remote teaching. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksoy, N. (2017) EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Akyıldız, S.T. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 679-696.
  • Alp, E. (2012). Enfeksiyon kontrol programı. Kayseri: Erciyes Üniversiteleri.
  • Arslan, E. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin ve öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkındaki görüşleri: Hatay ili örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Views of the parents on the distance education process given in the covıd-19 pandemic. Ulakbilge Journal of Social Sciences, 57, 192-206.
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 (85), 36-41.
  • Atalay, M. (2019) Ortaokullarda eğitim bilişim ağı’nın (EBA) incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • Benli, C. (2021). Covid-19 ve salgın hastalıklar: Küreselleşmeye etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Berg, B.L. ve Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri ( A. Arı, Çev.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). Covıd-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2),11-53.
  • Cantürk, G. ve Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3 (1), 1-37.
  • Colon, M.C. (2021). Puerto rican english teachers’ perceptions of distance reading lessons in times of Covid-19 [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Porto Riko Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Porto Riko.
  • Cresswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing amang five appproaches. London: SAGE
  • Çakın, M. ve Akyavuz, E.K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 166-186.
  • Çetin, E. (2020). EBA ders ile coğrafya öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Deli, S. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindeki deneyimlerinin ve pandemi sonrası sürece ilişkin önerilerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020) EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (14), 111-124.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünyada Eğitim, 95-112.
  • Er, Türküresin, H. (2020) Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünya’da Eğitim, 597-618.
  • Erbay, A. (2018). Fatih Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ders İngilizce içeriklerinin ortaokul İngilizce öğretim programı açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Erden, Z.Ş. (2021). Covid-19 pandemi döneminde lise öğrencilerinin kaygı ve temel psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığının ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 153-162.
  • Erümit, S.F. (2021). The distance education process in K–12 schools during the pandemic period: Evaluation of implementations in Turkey from the student perspective. Technology, Pedagogy and Education, 30 (1), 75-94.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: ilkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43.
  • Gerede, M.P. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) 4.sınıf ders içeriklerine yönelik videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gökdemir, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA’ya (Eğitim Bilişim Ağı) yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Göktürk, İ. (2021). Tarihsel süreçte önemli salgın hastalıklar ve Covid-19’un 154 sektörel açıdan ekonomik etkileri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Gür Erdoğan, D. ve Ayanoğlu, C. (2021). Teachers’ views regarding the implementation of education programs in distance education through the eba platform during the covid-19 pandemic. Journal of Qualitative Research in Education. 28, 100-128.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Haskanlı, B. (2021). 8.sınıf doğrusal denklemlerin öğretiminde EBA ile öğretimin etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Hotar, N., Omay, R.E., Bayrak, S., Kuru üzüm, Z., Ünal, B. (2020). Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35 (2), 211-220.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 505-527.
  • Kalemkuş, F. (2016). Ortaöğretimdeki öğretmen ve öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’ya ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258.
  • Karahan, B. ve Şad, S. N. (2022). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitimin İngilizce Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Öğretimine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 1-29.
  • Kaygısız, S. ve Balçıkanlı, C. (2021). Is it possible to teach english through EBA TV? Exploring student teachers’ concerns and self-efficacy beliefs. Journal of Educational Technology and Online Learning, 4(3), 489-502.
  • Kılıç, A. (2020). A study on ımproving EFL learners' listening skills through Education Informatics Network (EBA) and identifying learners' perceptions towards the platform. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Klimova, B. (2021). An ınsight into online foreign language learning and teaching in the era of Covid-19 pandemic. Procedia Computer Science, 192, 1787-1797.
  • Kırmızıgül, H.G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 283-289.
  • Koca, M.F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin 157 uzaktan eğitime karşı tutumları: Osmaniye ili örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Osmaniye.
  • Kurt, S. (2019). Öğretmenlerin öğretim yönetim sistemi kullanım düzeylerini etkileyen faktörlerin tespiti: Erzurum ili EBA ders örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kuş, E. (2006). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Miles, M. ve Huberman, M. (1994). Data management and analysis methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 66-89.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (5), 376-394.
  • Özdal, R. (2020). A swift change ın education: synchronous and asynchronous english language learning during Covid-19 pandemic. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdoğan, A.Ç. ve Berkant, H.G. (2020) Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye’de ve Dünya’da Eğitim, 13-43.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ. ve Başaran Uysal.Ç.B. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV english courses. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8 (4), 1347-1364.
  • Özgümüş, Ö. (2018). Bursa ilinde öğrenci-veli-öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağının (EBA) kullanım sıklığının belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Pala, F.K., Arslan, H., ve Özdinç, F. (2016). Eğitim Bilişim Ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme ile kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 24-38.
  • Parlakkılıç, A. ve Mertoğlu, S. (2020). Blended distance education during Covid19: evaluation of Turkey's K12 applications. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (18) , 49-61.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Pehlivan, D.S. (2020). The use of EBA (Education Information Network) in teaching vocabulary and grammar to EFL young learners. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlinska, M., Osial, M. (2021) A world wide journey through distance education from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the Covid-19 pandemic. Education Sciences, 11 (118), 1-26.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (COVID19). pandemic. https://blogs.worldbank.org/education/educational-challenges-andopportunities-covid-19-pandemic (Erişim Tarihi: 22.12.2021)
  • Sanz, E.D. (2021). Latino parent ınvolvement of elementary english language learners: A case study exploring barriers and coping strategies during the Covid-19 pandemic (Yayımlanmamış Doktora Tezi). St. John’s Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, New York.
  • Sarı, H.İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • Sarışık, S., Sarışık, S. ve Tuğra, F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda canlı 160 ders uygulamasının kullanımının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 95 – 111.
  • Shaıkh, G. & Özdaş, F. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: Nitel Bir Analiz. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 59-91
  • Sığın, S. (2020). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Şireci, M. (2021). Öğretmenlerin EBA tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Tavil, Z. ve Koşansu, H. (2022). K12 Öğrencilerinin ve Velilerinin Çevrim İçi İngilizce Öğrenme Üzerine Algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1):363-397.
  • Thomas, J. ve Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research ın systematic reviews. BMC Medical Research Methodology, 8 (45), 1-10.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin eğitim bilişim ağı (EBA) sistemini kullanmalarına yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi. 5 (1), 44-54.
  • Tonbuloğlu, B. (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi. İLKE Politika Notu, 26, 1-15.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • UNESCO. (2020). Covid-19 impact on education. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim Tarihi: 05.10.2021).
  • Yamamoto, G.T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34.
  • Yapar, N. E.; Bozgün, K. ve Sağır, Ş. U. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde EBA platformu online uzaktan eğitimleri hakkında öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, F. (2014). 19.yüzyılda Anadolu’da salgın hastalıklar (veba, kolera, çiçek, sıtma ) ve salgın hastalıklarla mücadele yöntemleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Yılmaz, N. A. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.
Toplam 83 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyma Karabacak 0000-0001-8721-9125

Bilge Çam Aktaş 0000-0002-2742-8184

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Karabacak, Ş., & Çam Aktaş, B. (2024). Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 28-64. https://doi.org/10.34056/aujef.1306567
AMA Karabacak Ş, Çam Aktaş B. Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ocak 2024;8(1):28-64. doi:10.34056/aujef.1306567
Chicago Karabacak, Şeyma, ve Bilge Çam Aktaş. “Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği)”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Ocak 2024): 28-64. https://doi.org/10.34056/aujef.1306567.
EndNote Karabacak Ş, Çam Aktaş B (01 Ocak 2024) Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 1 28–64.
IEEE Ş. Karabacak ve B. Çam Aktaş, “Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği)”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 28–64, 2024, doi: 10.34056/aujef.1306567.
ISNAD Karabacak, Şeyma - Çam Aktaş, Bilge. “Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği)”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (Ocak 2024), 28-64. https://doi.org/10.34056/aujef.1306567.
JAMA Karabacak Ş, Çam Aktaş B. Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024;8:28–64.
MLA Karabacak, Şeyma ve Bilge Çam Aktaş. “Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği)”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2024, ss. 28-64, doi:10.34056/aujef.1306567.
Vancouver Karabacak Ş, Çam Aktaş B. Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Aracılığıyla Gerçekleştirilen İngilizce Öğretiminin Niteliği: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024;8(1):28-64.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.