Bu araştırma, erken çocukluk döneminde tasarım tabanlı STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) etkinliklerinin okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye nasıl etki ettiğini incelemektedir. Araştırma, eylem araştırması deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmacının katımıcılarını okul öncesi eğitimde öğrenim gören 15 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Eleştirel Düşünme Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Bu puanlama anahtarıyla öğrencilerin, STEM etkinliklerine dayalı olarak haftalık yapmış oldukları çalışmaları değerlendirilmiş ve gelişmeleri izlenmiştir. Araştırma, 8 STEM senaryosunun uygulanmasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, iki farklı puanlayıcı tarafından puanlanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır. İlk haftada eleştirel düşünme becerilerinin yetersiz olduğu belirlenmiş ancak uygulama sürecinde bu becerilerde belirgin bir gelişme gözlemlenmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin STEM uygulamalarından keyif aldıklarını, ilgi düzeylerinin arttığını ve etkinlik sürecinde yaşanan sorunların azaldığını göstermektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Tasarım tabanlı STEM erken çocukluk eğitimi fen eğitimi eleştirel düşünme eylem araştırması
This research examines how design-based STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) activities in early childhood affect the development of critical thinking skills in preschool children aged 60-72 months. The research was conducted using an action research design. The participants of the study were determined according to the purposeful sampling method. The researcher's participants consist of 15 children attending preschool education. In the study, the Critical Thinking Skill Rubric was used as a data collection tool. With this scoring key, the students' weekly work based on STEM activities was evaluated and their developments were monitored. The study was conducted with the implementation of 8 STEM scenarios. The data of the research were scored by two different scorers. Descriptive statistics were used in the analysis of the data. In the first week, it was determined that critical thinking skills were insufficient, but a significant improvement was observed in these skills during the application process. The research results show that the students enjoyed the STEM applications, their interest levels increased, and the problems experienced during the activity process decreased. Various suggestions have been presented based on the research results.
Design-based STEM early childhood education science education critical thinking action research
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.