Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Students' Opinions Regarding Animation Supported Piano Teaching Method's Materials

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 14 - 37, 30.01.2018

Öz

The aim of this research is to reveal students’
opinion regarding animation supported piano teaching method’s materials. Data of the study were collected via qualitative
analysis. Students’ opinions are received by using “interview form” technic. To
introduce animation supported piano teaching methods materials to students,
students were taken piano lessons in five weeks (two hours a week). Students
studying in Karsiyaka Munucipial Conservatory piano classes in Izmir Constitute
the population of the study. In this study, 22 students who are between the age
of 7-9, are interviewed individually with the help of semi-structured interview
form. Sampling method is criterion sampling method to get in depth-information
about student’s opinion. Qualitative analysis includes description of
materials, classification of specified themes regarding this research, and
correlation of themes and students’ opinion.
According to results, using
animations, computer games, piano teaching book,
colorful finger gloves and play dough
are thought to be entertaining,
striking, instructive, persistence enhancer, facilitating learning and reviving
in the mind, by students. In addition, students like using these materials in
piano lessons. According to these results, it can be said that for students who
live in the age of technology, handmade materials, such as rice-filled bottles,
percussions from yoghurt pots, are not sufficient to teach piano playing and
using these handmade materials are not funny, because they are used to play
computer and watch animations (cartoons). As a result, students’ interests and
continuities in piano lessons can be increased by using animation supported
piano teaching method’s materials.

Kaynakça

  • Abdülsellam, Z. (2013), “Fen öğretiminde çizgi filmlerin etkisi: Kuvveti keşfedelim örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üni. Eğitim Bilm. Ens. İlköğretim ABD, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon.
  • Arıcı, N., Dalkılıç, E. (2006), “Animasyonların bilgisayar destekli eğitime katkısı: Bir uygulama örneği”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Ekim 2006, Cilt: 14, No:2, s. 421-430.
  • Ayvacı H. Ş., Abdüsselam Z. ve Abdüsselam M. S (2012), “Animasyon destekli çizgi filmlerin Fen öğretimine etkisi: 6. sınıf kuvveti keşfedeli konusu örneği”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2012, Cilt 1, Sayı 4, Makale 21, ISSN: 2146-9199.
  • Brisbourne, M. A. S., Chin, S. S. L, Melnyk, E., Begg, D. A., (2002), Using web-based animations to teach histology. The Anatomical Record, Vol 269, No. 1, p. 11-19.
  • Bülbül, Y.(2010). “Bilgisayar animasyonları destekli 7E öğrenme döngüsü modelinin difüzyon ve osmoz konusunu anlamaya etkisi”, Yayınlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi , Ankara. Büyüköztürk, Ş. , Çakma, E.K. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. ,
  • Demirel, F. , (2012). “Bilimsel araştırma yöntemleri”, (Geliştirilmiş 11. Baskı), Ankara: Pegem A.
  • Creswell, J. W., (2012), “Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research”. Boston, US: Pearson Education. 4. Edition.
  • Dey, I. (1993). “Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists”. London: Routledge Publications.
  • Gurbetoğlu, A. (2015) “Bilimsel araştırma yöntemleri”. (http://agurbetoglu.com/files/2-%20ARA%C5%9ETIRMA%20%20T%C3%9CRLER%C4%B0.pdf) Halas J. (1976). “Film animation: a simplified approach” .Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • Hays, T.A. (1996) “Spatial abilities and the effects of computer animation on short-term and long-term comprehension”, Journal of Educational Computing Research, Vol 14, No.2, pp. 139–155.
  • Hegarty, M. (2005) “Multimedia learning about physical systems”, in Mayer, R.E. (ed.) The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. (pp: 447–465), Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Hwang, I. , Tam, M. , Lam, S. L., Lam, P., (2012), “Review of use of animation as a supplemantary learning material of physiology content in four academic years”, The Electronic Journal of e- Learning, Vol. 10 , No.4, pp. 368-377.
  • İnaç, A.E. (2010), “Animasyon kullanımının ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve akılda tutma düzeylerine etkisi: 6, 7 ve 8. sınıflar örneği” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • İskender, B.M. (2007). “Özel dershanelerde animasyon kullanımıyla bilgisayar destekli Fen öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kaya, Z. (2006), “Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme”, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Kesner, M.H. and Linzey, A.V. (2005) “Can computer-based visual-spatial lead to increased student performance in anatomy & physiology?” The American Biology Teacher, Vol 67, No.4, pp206–212.
  • Kim, S., Yoon, M., Whang, S.M., Tversky, B. & Morrison, J.B. (2007). “The effect of animation on comprehension and interest” Journal of Computer Assisted Learning, 23 (3), 260-270.
  • Kittidachanupap, N., Singthongchai, J., Naenudorn, E. and Khopolklang, N., (2012) “Development of animation media for learning English vocabulary for children”, IEEE International Conference on Computer Science and Automation Engineering, May 25-27, Zhangjiajie, China.
  • Kolomaç A. (2009). “11. Sınıf “kimyasalrReaksiyonların hızları” ünitesinin 5E modeline göre animasyon destekzi öğretimi” Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Samsun.
  • Lowe, R.K. (2004) “Animation and learning: Value for money?” in Atkinson, R., McBeath, C., Jonas-Dwyer, D. and Phillips, R. (ed.), Beyond the Comfort Zone: Proceedings of the 21st ASCILITE Conference (pp558–561), Perth, Australia, December.
  • McClean, P., Johnson, C., Rogers, R., Daniels, L., Reber, J., Slator, B. M., Terpstra, J., White, A. (2005), “Molecular and cellular biyology animations: Development and Iimpact on student learning, Cell Biology Education, Vol. 4, p. 169-179.
  • Morrison, J.B., Tversky, B. and Betrancourt, M. (2000) ‘Animation: does it facilitate learning?’, AAAI Technical Report SS-00-04, [online], http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.594.8082&rep=rep1&type=pdf
  • O’Day, D., H., (2007), “The value of animations in biology teaching: A study of long-term memory retention”, CBE Life Sciences Education, Vol. 6 217-223, Fall 2007.
  • Özer, S. (2012), “Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi filmlerin kullanımı”, Doktora tezi, Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Patton, Q. M. (1987), “How to Use Qualitative Methods in Evaluation”, Sage Publications, 4. Press. Reindl K. M., White A.R., Johnson C, Vender B, Slator B.M.,
  • McClean P. ,(2015) “The virtual cell animation collection: Tools for teaching molecular and cellular biology”. PLoS Biol 13(4): e1002118. doi:10.1371/journal.pbio.1002118, April 9 2015.
  • Rieber Lloyd P. (1991), “Animation, incidental learning, and continuing motivation”, Journal of Educational Psychology, 83 (3), 318-328.
  • Steven, D. E., Phillip L.M (1994). “Inside3D Studio”, McGraw Hill USA.
  • Stith, B. J. (2004), “Use of animation in teaching cell biology”, Cell Biology Education, Vol. 3, p. 181-188.
  • Taraf, U. H. (2011), “Özel ilköğretim okulu öğrencilerine İngilizce zamanlarının öğretiminde otantik çizgi film kullanımı” Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Anabili Dalı, İngilizce Dili Eğitimi Bilim Dalı.
  • Türkan, S. (2010), “7. Sınıf öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki akademik başarılarına, Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına animasyonun etkisinin araştırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Türnüklü, A. (2000), “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 24, s: 543-559.
  • Trevisan, M.S., Oki, A.C. and Senger, P.L. (2009, December 24) “An exploratory study of the effects of time compressed animated delivery multimedia technology on student”, Journal of Science Education and Technology, Vol 19, No.3, pp: 293–302.
  • Yazıcı, (2013), “Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi”, Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt. 1, Sayı:2.

Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 14 - 37, 30.01.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı öğrencilerin “Animasyon Destekli
Piyano Öğretim Yöntemi’nin materyallerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır.
Veriler nitel araştırma desenine göre toplanmıştır. Öğrenci görüşleri, görüşme
formu tekniği ile elde edilmiştir. Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yönteminin
materyalleri ile tanışabilmeleri için öğrencilere beş haftalık  (haftada iki saat) piyano dersleri
verilmiştir. Çalışma grubu İzmir İlindeki Karşıyaka Belediyesi Konservatuarı
piyano sınıfına gelen öğrencilerden oluşmaktadır. 7-9 yaş arasındaki 22 öğrenci
ile bire bir olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla görüşmeler
yapılmıştır. Çalışma grubu seçilirken örneklem seçim tekniklerinden ölçüt
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel analiz süreci, materyallerin
betimlenmesi, araştırmayla ilgili temaların sınıflandırılması ve tema ile
öğrenci görüşlerinin ilişkilerini içermektedir. Sonuçlara göre, animasyonların,
bilgisayar oyunlarının, piyano kitaplarının, renkli parmak eldivenlerinin ve
oyun hamurlarının kullanılması, öğrenciler tarafından eğlenceli, dikkat çekici,
öğretici, kalıcılığı güçlendirici, öğrenme ve yeniden hatırlamayı
kolaylaştırıcı bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler, piyano derslerinde bu
materyallerin kullanılmasını sevmişlerdir. Sonuçlara göre, teknoloji çağında
yaşayan öğrenciler için, pirinç dolu şişeler, yoğurt kabından perküsyon
aletleri gibi el yapımı materyallerle derslerin işlenilmesi yeterli gelmemekte
ve eğlenceli bulunmamaktadır. Çünkü öğrenciler bilgisayarla oynamaya ve
animasyon izlemeye alışkındırlar. Dolayısıyla, öğrencilerin ilgileri ve piyano
derslerine devamlılıklarını “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi”
materyallerinin kullanılmasıyla arttırılabileceği düşünülerek önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abdülsellam, Z. (2013), “Fen öğretiminde çizgi filmlerin etkisi: Kuvveti keşfedelim örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üni. Eğitim Bilm. Ens. İlköğretim ABD, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon.
  • Arıcı, N., Dalkılıç, E. (2006), “Animasyonların bilgisayar destekli eğitime katkısı: Bir uygulama örneği”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Ekim 2006, Cilt: 14, No:2, s. 421-430.
  • Ayvacı H. Ş., Abdüsselam Z. ve Abdüsselam M. S (2012), “Animasyon destekli çizgi filmlerin Fen öğretimine etkisi: 6. sınıf kuvveti keşfedeli konusu örneği”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2012, Cilt 1, Sayı 4, Makale 21, ISSN: 2146-9199.
  • Brisbourne, M. A. S., Chin, S. S. L, Melnyk, E., Begg, D. A., (2002), Using web-based animations to teach histology. The Anatomical Record, Vol 269, No. 1, p. 11-19.
  • Bülbül, Y.(2010). “Bilgisayar animasyonları destekli 7E öğrenme döngüsü modelinin difüzyon ve osmoz konusunu anlamaya etkisi”, Yayınlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi , Ankara. Büyüköztürk, Ş. , Çakma, E.K. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. ,
  • Demirel, F. , (2012). “Bilimsel araştırma yöntemleri”, (Geliştirilmiş 11. Baskı), Ankara: Pegem A.
  • Creswell, J. W., (2012), “Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research”. Boston, US: Pearson Education. 4. Edition.
  • Dey, I. (1993). “Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists”. London: Routledge Publications.
  • Gurbetoğlu, A. (2015) “Bilimsel araştırma yöntemleri”. (http://agurbetoglu.com/files/2-%20ARA%C5%9ETIRMA%20%20T%C3%9CRLER%C4%B0.pdf) Halas J. (1976). “Film animation: a simplified approach” .Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • Hays, T.A. (1996) “Spatial abilities and the effects of computer animation on short-term and long-term comprehension”, Journal of Educational Computing Research, Vol 14, No.2, pp. 139–155.
  • Hegarty, M. (2005) “Multimedia learning about physical systems”, in Mayer, R.E. (ed.) The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. (pp: 447–465), Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Hwang, I. , Tam, M. , Lam, S. L., Lam, P., (2012), “Review of use of animation as a supplemantary learning material of physiology content in four academic years”, The Electronic Journal of e- Learning, Vol. 10 , No.4, pp. 368-377.
  • İnaç, A.E. (2010), “Animasyon kullanımının ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve akılda tutma düzeylerine etkisi: 6, 7 ve 8. sınıflar örneği” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • İskender, B.M. (2007). “Özel dershanelerde animasyon kullanımıyla bilgisayar destekli Fen öğretiminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kaya, Z. (2006), “Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme”, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Kesner, M.H. and Linzey, A.V. (2005) “Can computer-based visual-spatial lead to increased student performance in anatomy & physiology?” The American Biology Teacher, Vol 67, No.4, pp206–212.
  • Kim, S., Yoon, M., Whang, S.M., Tversky, B. & Morrison, J.B. (2007). “The effect of animation on comprehension and interest” Journal of Computer Assisted Learning, 23 (3), 260-270.
  • Kittidachanupap, N., Singthongchai, J., Naenudorn, E. and Khopolklang, N., (2012) “Development of animation media for learning English vocabulary for children”, IEEE International Conference on Computer Science and Automation Engineering, May 25-27, Zhangjiajie, China.
  • Kolomaç A. (2009). “11. Sınıf “kimyasalrReaksiyonların hızları” ünitesinin 5E modeline göre animasyon destekzi öğretimi” Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Samsun.
  • Lowe, R.K. (2004) “Animation and learning: Value for money?” in Atkinson, R., McBeath, C., Jonas-Dwyer, D. and Phillips, R. (ed.), Beyond the Comfort Zone: Proceedings of the 21st ASCILITE Conference (pp558–561), Perth, Australia, December.
  • McClean, P., Johnson, C., Rogers, R., Daniels, L., Reber, J., Slator, B. M., Terpstra, J., White, A. (2005), “Molecular and cellular biyology animations: Development and Iimpact on student learning, Cell Biology Education, Vol. 4, p. 169-179.
  • Morrison, J.B., Tversky, B. and Betrancourt, M. (2000) ‘Animation: does it facilitate learning?’, AAAI Technical Report SS-00-04, [online], http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.594.8082&rep=rep1&type=pdf
  • O’Day, D., H., (2007), “The value of animations in biology teaching: A study of long-term memory retention”, CBE Life Sciences Education, Vol. 6 217-223, Fall 2007.
  • Özer, S. (2012), “Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi filmlerin kullanımı”, Doktora tezi, Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Patton, Q. M. (1987), “How to Use Qualitative Methods in Evaluation”, Sage Publications, 4. Press. Reindl K. M., White A.R., Johnson C, Vender B, Slator B.M.,
  • McClean P. ,(2015) “The virtual cell animation collection: Tools for teaching molecular and cellular biology”. PLoS Biol 13(4): e1002118. doi:10.1371/journal.pbio.1002118, April 9 2015.
  • Rieber Lloyd P. (1991), “Animation, incidental learning, and continuing motivation”, Journal of Educational Psychology, 83 (3), 318-328.
  • Steven, D. E., Phillip L.M (1994). “Inside3D Studio”, McGraw Hill USA.
  • Stith, B. J. (2004), “Use of animation in teaching cell biology”, Cell Biology Education, Vol. 3, p. 181-188.
  • Taraf, U. H. (2011), “Özel ilköğretim okulu öğrencilerine İngilizce zamanlarının öğretiminde otantik çizgi film kullanımı” Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Anabili Dalı, İngilizce Dili Eğitimi Bilim Dalı.
  • Türkan, S. (2010), “7. Sınıf öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki akademik başarılarına, Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına animasyonun etkisinin araştırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.
  • Türnüklü, A. (2000), “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 24, s: 543-559.
  • Trevisan, M.S., Oki, A.C. and Senger, P.L. (2009, December 24) “An exploratory study of the effects of time compressed animated delivery multimedia technology on student”, Journal of Science Education and Technology, Vol 19, No.3, pp: 293–302.
  • Yazıcı, (2013), “Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi”, Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt. 1, Sayı:2.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayça Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, A. (2018). Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 14-37.
AMA Avcı A. Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Ocak 2018;2(1):14-37.
Chicago Avcı, Ayça. “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Ocak 2018): 14-37.
EndNote Avcı A (01 Ocak 2018) Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 1 14–37.
IEEE A. Avcı, “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 14–37, 2018.
ISNAD Avcı, Ayça. “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/1 (Ocak 2018), 14-37.
JAMA Avcı A. Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;2:14–37.
MLA Avcı, Ayça. “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 14-37.
Vancouver Avcı A. Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi Materyallerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;2(1):14-37.

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.