Bu araştırmada, sanat eğitimi alanı içindeki desen dersi öğretim programındaki teorik öğrenme alanlarını içeren kapsamlı bir Web tabanlı etkileşimli eğitim materyalinin geliştirilmesi ve bu materyalin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın tasarım bölümünde, Web tabanlı öğretimin gerçekleştirileceği Web sitesinin içeriği geliştirilmiştir. Araştırmanın deneysel bölümünde, hazırlanan Web içeriğinin ekliliği araştırılmıştır. Çalışmada, deneysel desen türlerinden ön test – son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Üniteler, deney grubunda Web tabanlı öğretim yöntemi kullanılarak sanat eğitimi laboratuarında, kontrol grubuna ise mevcut programda yer alan yöntem ve etkinlikler kullanılarak desen atölyesinde ve sanat eğitimi laboratuarında işlenmiştir. Araştırmada araştırmacının geliştirdiği Desen Bilgisi Başarı Testi yardımıyla veriler toplanmıştır. Veri analizde t-Testi kullanılmıştır. Başarı testinden elde edilen veriler İlişkili ve İlişkisiz Örneklem t-Testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Web tabanlı öğretim yöntemi kullanılarak ders içeriğinin aktarıldığı deney grubu öğrencilerinin son test ortalamalarına göre başarı testinden aldıkları puanlar, mevcut öğretim programında yer alan yönergelerle dersin işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin puanlarına göre anlamlı bir şekilde artmıştır. Sonuç olarak desen derslerinde Web tabanlı öğretim materyali kullanılarak yürütülen ders etkinliklerinin öğrencilerin bilgi düzeylerini olumlu anlamda etkilediği görülmüştür.
Desen Sanat eğitimi Bilgisayar destekli öğretim Web tabanlı öğretim Etkileşimli eğitim materyalleri
In this research, it is aimed to develop a
comprehensive web-based interactive educational material which includes the
theoretical learning areas in the curriculum of Design lesson in the field of
art education and investigate the
effects of this material on the students' academic achievement. The content of
the Web site which enables Web-based teaching was developed during the design
section of the study. The content of the prepared web content was researched in
the experimental part of the study. The experimental design with pre - test and
post - test control group was used. The units were processed in a web-based
teaching and art education laboratory at the experimental group, in the design
workshop and in the art education laboratory with the light of the methods and
activities of the current program at the control group. The data of the study
were collected through the Drawing Assessment Achievement Test developed by the
researcher. t-Test was used in the data analysis. Data from the achievement
test were analyzed with the t-Tests of the Associated and Unrelated Sampling as
they showed a normal distribution. According to the findings obtained from the
research, it is understood that the success scores of experiment and control
groups increased after the course applications. The test group in which the
web-based teaching was performed and the control group in which the course in
the current teaching program was compared with the scores obtained from the
success test according to the post test scores averages and a significant
increase in favor of the test group was observed. As a result of the research,
it was seen that the course activities prepared by using the Web based teaching
material in the drawing lessons were effective in increasing the academic
achievement levels of the students.
Drawing Art education Computer aided instruction (CAI) Web based teaching Interactive training materials
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.