Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Mevcudunun Etkinliklere Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 274 - 286, 09.10.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.613918

Öz

Okul öncesi eğitimi, çok yönlü ve yetenekli
bireylerin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar. Okul öncesi eğitimin
çocukların kişisel gelişiminde edindiği öneme dair yaygınlıkla kabul gören bir
kanı mevcuttur. Bu görüşe göre okul öncesi eğitimin kendisinden beklenen etkiyi
yaratması için bir takım ön koşullar gereklidir. Bu ön koşulların en önemlileri
arasında sınıf mevcudu ve öğrenci başına düşen fiziksel alan bulunmaktadır. Bu
çalışmada sınıf mevcudu ve dolayısı ile öğrenciye ayrılabilen alan üzerinde durulmuş
ve sınıf mevcudunun okul öncesi eğitim etkinliklerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada
nitel çalışma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma,
öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerinden ve deneyimlerinden
yararlanmaktadır. Araştırma grubunu 2018-2019 yılında İstanbul ili Küçükçekmece
ilçesinde görev yapan 18 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Birebir yarı
yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanan verilerden  hareketle, sınıf mevcudunun  kalabalık olması, eğitim etkinliklerinin
niteliğini düşürdüğü ve sınıf yönetiminde problemlere sebep olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAErkan, S., & Kırca, A. (2010). Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106.
  • Güven, D. E. Ve Cevher, F.N. (2005). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • Kök, M. Tuğluk, M. Bay, E. (2005). Okul Öncesi Eğitimin Öğrencilerin Gelişim Özellikleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (11),294-303.
  • MEB. (2014). Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete, 29702. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/yonetmelik.pdf Metin, Ş., & Aral, N. (2016). Proje yaklaşımına dayalı eğitimin beş yaş (60-72 ay) çocuklarının görsel algılarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi 41(186), 149-162.
  • Ogelman, H.G. (2014). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Serbest Zaman Etkinliklerinin Gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.
  • Parbucu, N. ve Erdoğan, S. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Uygulamalarında Matematik Dilini Kullanma Sıklıkları ile Pedagojik Matematik İçerik Bilgileri Arasındaki İlişki. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 19-32. DOI: http://dx.doi.org/10.24130/eccd-jecs.19672017118
  • Seggie, N. ve Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Toran, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitimi için Sürdürülebilir Kalkınma: Türkiye Kökenli Yayınlara Yönelik bir Değerlendirme. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 33-44. DOI: http://dx.doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720171116
  • Yılmaz, K. Ve Altınkurt, Y. (2011).Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1),942-973.

A Qualitative Study of the Effects of Class Size on Classroom Management and Activities in Pre-School Education

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 274 - 286, 09.10.2019
https://doi.org/10.34056/aujef.613918

Öz

Pre-school education plays an integral part in
developing well-rounded and able individuals. There is a consensus about the
importance of pre-school education in personal development of children.
Accordingly, in order for pre-school education to fulfill its promise, there
are certain requirements. Class size and physical space provided to children
are among these requirements. This study examines the effects of class size and
by extension the physical space provided to students, on pre-school education
activities. The study is  a qualitative case
study. The present research utilizes views and experiences of pre-school
teachers. Participants of the study cosnsist of 18 prescool teachers who were
activlely working in Küçükçekmece, İstanbul during 2018-2019 years. Data
collected using a semi-structured interview form, revealed that the crowded
classes lead to decline in the quality of educational activities and classroom
management problems.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAErkan, S., & Kırca, A. (2010). Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106.
  • Güven, D. E. Ve Cevher, F.N. (2005). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • Kök, M. Tuğluk, M. Bay, E. (2005). Okul Öncesi Eğitimin Öğrencilerin Gelişim Özellikleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (11),294-303.
  • MEB. (2014). Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete, 29702. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/yonetmelik.pdf Metin, Ş., & Aral, N. (2016). Proje yaklaşımına dayalı eğitimin beş yaş (60-72 ay) çocuklarının görsel algılarına etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi 41(186), 149-162.
  • Ogelman, H.G. (2014). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Serbest Zaman Etkinliklerinin Gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.
  • Parbucu, N. ve Erdoğan, S. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Uygulamalarında Matematik Dilini Kullanma Sıklıkları ile Pedagojik Matematik İçerik Bilgileri Arasındaki İlişki. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 19-32. DOI: http://dx.doi.org/10.24130/eccd-jecs.19672017118
  • Seggie, N. ve Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Toran, M. (2017). Erken Çocukluk Eğitimi için Sürdürülebilir Kalkınma: Türkiye Kökenli Yayınlara Yönelik bir Değerlendirme. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 33-44. DOI: http://dx.doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720171116
  • Yılmaz, K. Ve Altınkurt, Y. (2011).Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1),942-973.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canan Gunes 0000-0002-7136-7614

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gunes, C. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Mevcudunun Etkinliklere Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma. Anadolu University Journal of Education Faculty, 3(4), 274-286. https://doi.org/10.34056/aujef.613918

Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tel: +90 222 335 05 79          Faks: +90 222 335 05 73          E-posta: aujef@anadolu.edu.tr

İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef

ZZPdzvlpK9r_Df9C3M7j1rNRi7hhHRvPhlklJ3lfi5jk86Jd1s0Y5wcQ1QgbVaAP5Q=w300-rw  32GbAQWrubLZX4mVPClpLN0fRbAd3ru5BefccDAj7nKD8vz-_NzJ1ph_4WMYNefp3A=w300-rw  aYbdIM1abwyVSUZLDKoE0CDZGRhlkpsaPOg9tNnBktUQYsXflwknnOn2Ge1Yr7rImGk=w300-rw


by-nc-sa.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.