Exploratory Factor Analysis (EFA) is frequently used in educational and social sciences. EFA has been used in scale development and adaptation studies, in particular. Therefore, in this study, how to conduct EFA in R software has been explained. First of all, it is examined whether the data set holds the assumptions of EFA. When examining the assumptions of EFA, a function was written. Then, the number of factors was evaluated via parallel analysis (PA), minimum average partial (MAP), and scree plot. After deciding on the number of factors, EFA was conducted and reported. To report the results, R codes were provided to write the results in a Word document. Five categories and two-factorial data set were used in the current study. Oblimin was used as rotation method. Researchers should edit the R codes in terms of their data set properties.
Exploratory factor analysis R software parallel analysis minimum average partial
Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) eğitim ve sosyal bilimler alanında sıklıkla kullanılmaktadır. AFA özellikle ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında kullanılmaktadır. Bu çalışmalarda AFA sıklıkla kullanıldığı için araştırmalacılar AFA’nın nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin kılavuza ihtiyaç duyabilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada AFA’nın R yazılımında nasıl gerçekleştirileceği açıklanmıştır. AFA farklı yazılımlarla da gerçekleştirilebilir. Fakat R yazılımı esnek ve ücretsizdir. Bu nedenle mevcut çalışma AFA’nın R yazılımında gerçekleştirilmesine odaklanmıştır. İlk olarak veri setinin AFA varsayımlarını sağlayıp sağlamadığı kontrol edilmiştir. Bunun için bir fonksiyon yazılmıştır. Daha sonra faktör sayısına karar vermek için Paralel Analiz (PA), en küçük kısmi ortalamalar (MAP) ve yamaç grafiği kullanılmıştır. Faktör sayısına karar verdikten sonra, açımlayıcı faktör analizi gerçekleştirilerek raporlanmıştır Sonuçların Word belgesi olarak raporlanması için gerekli R kodları sunulmuştur. Bu çalışmada beş kategorili (1-5) veri seti ile iki boyutlu yapı incelenmiştir. Faktör döndürme yöntemi olarak da eğik döndürme yöntmelerinden oblimin kullanılmıştır. Araştırmacılar R kodlarını kendi veri setlerinin özelliklerini göz önünde bulundurarak düzenlemelidir.
Açımlayıcı faktör analizi R yazılımı paralel analiz en küçük kısmi ortalamalar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Teknik Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Eğitim Fakültesi Dergisi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Tel: +90 222 335 05 79 Faks: +90 222 335 05 73 E-posta: aujef@anadolu.edu.tr
İnternet Adresi: dergipark.org.tr/tr/pub/aujef
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.