Bu çalışma ile Hitit Üniveristesi HİTÜ , Spor Bilimleri Fakültesi SBF Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü BESE öğrencilerinin özgüven, özyeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. HİTÜ SBF’nde 2016-2017 öğrenim yılında öğrenim görmekte olan toplam 141 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Akın 2007 tarafından geliştirilen özgüven ölçeği, Türkçe’ye uyarlaması1999 yılında Gözüm ve Aksayan tarafından yapılan Öz-Yeterlik Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmada özgüven ve özyeterlik puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson korelasyon katsayısı ve gruplar arasındaki farkların karşılaştırılmasında ise tek yönlü ANOVA, eşleştirilmiş örneklem ve bağımsız örneklem t testleri kullanıldı p
In this study, it was aimed to evaluate the relationship between the perceived level of Self-Confidence and Self-efficacy of the students of Physical Education and Sports Education Department PESE in the Faculty of Sport Sciences FSS of Hitit University HITU . The study sample was consisted in 2016-2017 school year of freshmen, sophomores and juniors studying in PESE. A total of 141 students participated in the study. The Self-Confidence scale developed by Akın 2007 was used for measurement. The Self-efficacy scale used for measurement was developed in 1982 by Sherer and his friends. The reliability and validity of the Turkish adaptation of the scale was done in 1999 by Gözüm and Aksayan. ANOVA and paired and independent samples t tests were used to compare the Self-Confidence scores of PESE students. A positive but weak correlation r 141 =0,281, p0.05 . In terms of academic achievement scores; Self-efficacy scores of students with a GPA above 2.5 were found to be higher than those with a GPA of less than 2.50
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 1 |