Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yanma Odası Elemanları Bor Kaplı Bir Dizel Motorun Cr3C2 Kaplı Egzoz Borusu Üzerine Etkisi

Yıl 2019, , 98 - 108, 12.03.2019
https://doi.org/10.17798/bitlisfen.431814

Öz

Dizel
motorların maruz kaldığı durumlar göz önüne alındığında; özellikle yanma odası
parçalarının üzerinde aşırı ısınma, artan basınç, düzenli olamayan ısıl
dirençler ve şoklar, sürtünme, aşınma ve korozyon gibi yanmanın doğasından
oluşan, motor parçaları için istenmeyen şartlar hasıl olmaktadır. Bu şartlar
sonraki zamanlarda, motor parçaları üzerinde bozulma ve çatlaklara neden olarak
malzemenin özelliğini etkilemekte ve sonucunda ise motorun çalışma kalitesinin
düşmesine neden olmaktadır. Bu sebepler neticesinde oluşan niteliksiz bir yanma
ise tehlikeli emisyon oluşturarak atmosferde sera gazı etkisi
oluşturabilmektedir. Bu çalışmada yanma odası elemanları bor ile kaplanmış bir
dizel motorun, içi ve dışı krom karbür kaplı bir egzoz borusu üzerindeki etkisi
araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Hazar, H , Şap, S , Şap, E . 2017. "Bir dizel motorda dışı plazma sprey yöntemiyle Cr3C2 kaplanmış egzoz borusunun incelenmesi", Türk Doğa ve Fen Dergisi, 6: 11-18.
  • Şap, S , Hazar, H . 2017. "İçi ve Dışı Plazma Sprey Yöntemiyle Cr3C2 Kaplanmış Egzoz Borusunun İncelenmesi", Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 29: 7-14.
  • Büyükkaya, E., Yaşar, H., Çelik, V. & Ekmekci, M. 1997. Effects of Thermal Barrier Coating to Exhaust Emissions of a Turbocharged Diesel Engine, International Combustion Symposium, pp. 21-23, 5, Bursa, Turkey,
  • Aydın, H. 2013. Combined effects of thermal barrier coating and blending with diesel fuel on usability of vegetable oils in diesel engines. Applied Thermal Engineering, 51(1–2), 623–629.
  • Öztürk, U., 2015. Borlama Yüzey Kaplama Teknolojisinin Bir Dizel Motorun Yanma Odası Elemanlarına Uygulanması., Doktora Tezi., Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Syf. 2, Elazığ.
  • Riccardi, B., Montanari, R., Casadei, M., Costanza, G., Filacchioni, G., Moriani, A., 2006, Optimisation and characterisation of tungsten thick coatings on copper based alloy substrates, Journal of Nuclear Materials, 352, 29–35.
  • İşcan, B., 2016. Application of ceramic coating for improving the usage of cottonseed oil in a diesel engine, Journal of the Energy Institute 89:150-157.
  • S. Vedharaj a , R. Vallinayagam a , W.M. Yang., 2014. Reduction of harmful emissions from a diesel engine fueled by kapok methyl ester using combined coating and SNCR technology, Energy Conversion and Management 79:581–589.
  • Puhana, S., Vedaramana, N., Rama, B.V.B., Sankarnarayananb, G. and Jeychandran, K., 2005. Mahua oil (madhuca ındica seed oil) methyl ester as biodiesel-preparation and emission characteristics, Biomass and Bioenergy, 28:87–93.
  • Atmanli A, Ileri E, Yuksel B., 2014. Experimental investigation of engine performance and exhaust emissions of a diesel engine fueled with diesel–n-butanol– vegetable oil blends, Energy Convers Manage, 81:312–21.
  • Boot M, Frijters P, Luijten C, Somers B, Baert R, Donkerbroek A, et al. 2009. Cyclic oxygenates: a new class of second-generation biofuels for diesel engines, Energy Fuels, 23(4):1808–17.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serhat Şap

Hanbey Hazar

Emine Şap

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2018
Kabul Tarihi 20 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

IEEE S. Şap, H. Hazar, ve E. Şap, “Yanma Odası Elemanları Bor Kaplı Bir Dizel Motorun Cr3C2 Kaplı Egzoz Borusu Üzerine Etkisi”, Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 98–108, 2019, doi: 10.17798/bitlisfen.431814.



Bitlis Eren Üniversitesi
Fen Bilimleri Dergisi Editörlüğü

Bitlis Eren Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü        
Beş Minare Mah. Ahmet Eren Bulvarı, Merkez Kampüs, 13000 BİTLİS        
E-posta: fbe@beu.edu.tr