Çalışmada,
güzergâh karar değişkenleri ve bu değişkenlere bağlı performans indeksi dikkate
alınarak rota optimizasyonu yapılmaktadır. Çalışmanın amacı rota
optimizasyonunda, tek türlü konteyner yük taşımacılığının dışına çıkıp çok
türlü taşımacılığın avantajlarını ön plana çıkarmaktır. Bunun yanı sıra ulaşım
coğrafyasının etkisi de incelenmektedir. Bu nedenle Türkiye’nin güneyinde
filtre sanayisi gelişmiş olan Hatay ilinden, Türkiye’nin doğusundaki Van iline
rota optimizasyon çalışması yapılmaktadır. İki şehir arasında, ulaşım
coğrafyasından dolayı yalnız bir unimodal ulaşım rotası ile taşımacılık yapılabilmektedir.
Toplamda bir unimodal karayolu ve üç multimodal ulaşım rotası
geliştirilmektedir. Yapılan hesaplar sonucunda güzergahların performans
indeksleri incelendiğinde, multimodal 3 rotasının bütün ulaşım rotaları
içerisinde optimum rota olduğu bulunmaktadır. Unimodal demiryolu
taşımacılığının yapılamadığı Van ilinde, feribot taşımacılığı eklenerek
avantajlı bir multimodal taşımacılık rotası oluşturulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |