Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Kaynak Parametrelerinde Sürtünme Kaynağı ile Birleştirilmiş AISI304/AISI5140 Çelik Çiftlerinin Mekanik ve Mikroyapılarının Araştırılması

Yıl 2020, , 1724 - 1733, 25.12.2020
https://doi.org/10.17798/bitlisfen.671087

Öz

Yapılan çalışmada 1500, 1700 ve 1900 dev/dak devirlerinde ve 4, 6 ve 8 saniye sürtünme sürelerinde, sürtünme kaynak metodu ile AISI 304 paslanmaz çeliği ile AISI 5140 çeliğin birleşimi yapılmıştır. Birleşimi yapılan çelik çiftlerinin kaynak bölgeleri ve esas malzemelerin SEM görüntüleri alınmış olup, ayrıca kaynak için önemli olan bu bölgelerin mikrosertlik ölçümleri de yapılmıştır. Son olarak ASTM E8 standardına uygun olarak hazırlanan kaynaklı numuneler çekme yüküne tabi tutulmuştur. Sonuç olarak 1900 dev/dak devirde ve 8 saniye sürtünme süresinde yapılan birleştirmelerin ara kesitinde alınan numunenin SEM görüntüsünde daha düzgün bir birleşmenin olduğu ve bunun sonucunda çekme testlerinde de en iyi sonuçlar elde edildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • [1] Kırık I., Ozdemir N., Sarsılmaz F., Microstructure and Mechanical Behaviour of Friction Welded AISI 2205/AISI 1040 Steel Joints, Materials Testing, 54, 683-687, (2012). [2] Lucas W., Process Parameters and Friction Welds, Met. Cons. and British Welding J., 71, 293-297, (1971). [3] Çalıgülü U., Orhan A., Gür A.K., Sürtünme Kaynak Yöntemiyle Birleştirilmiş AISI 420/AISI 1010 Çelik Çiftinde Çevresel Hızın Mikroyapı Özelliklerine Etkisi, Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 19, 583-592, 2007. [4] Kaluç E., Kaynak teknolojisi el kitabı, MMO Yayınları, 356-358, Ankara, 2004. [5] Ünal E., Karaca F., Sarsılmaz F., Investigation of interface microstructure properties of AISI 316l /AISI 4140 steel couple welded by friction welding process, Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University 34:2 701-708 (2019). [6] Sahin M., Akata H.E., An experimental study on friction welding of medium carbon and austenitic stainless steel components, Industrial Lubrication and Tribology, Volume 56 • Number 2 , pp. 122–129 (2004). [7] Chludzinski M, Santos R.E.D, Pissantib D.R, Kroeff F.C, Matteib F., Dalpiazc G., Paesc M.T.P. Full-scale friction welding system for pipeline steels, j mater res technol;8(2):1773–1780, (2019). [8] Sathiya P, Aravindan S, Haq A.N., Some experimental investigations on friction welded stainless steel joints, Materials and Design 29,1099–1109 (2008). [9] Taban E., Gould J.E., Lippold J.C., Dissimilar friction welding of 6061-T6 aluminum and AISI 1018 steel: Properties and microstructural characterization, Materials and Design 31 2305–2311, (2010). [10] Celik S., Ersozlu I., Investigation of the mechanical properties and microstructure of friction welded joints between AISI 4140 and AISI 1050 steels, Materials and Design 30, 970–976 (2009). [11] Emre H.E., Kaçar R., Sürtünme kaynağı ile birleştirilen sondaj borularının yorulma davranışları, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Cilt 28, No 2, 417-426, (2013). [12] Lippold, J.C., Odegard B.C., Microstructural evolution during inertia friction welding of austenitic stainless steels, Welding Journal, 63(1): 35-38 (1984).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Edip Çetkin 0000-0002-0217-5897

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2020
Kabul Tarihi 29 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

IEEE E. Çetkin, “Farklı Kaynak Parametrelerinde Sürtünme Kaynağı ile Birleştirilmiş AISI304/AISI5140 Çelik Çiftlerinin Mekanik ve Mikroyapılarının Araştırılması”, Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 4, ss. 1724–1733, 2020, doi: 10.17798/bitlisfen.671087.



Bitlis Eren Üniversitesi
Fen Bilimleri Dergisi Editörlüğü

Bitlis Eren Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü        
Beş Minare Mah. Ahmet Eren Bulvarı, Merkez Kampüs, 13000 BİTLİS        
E-posta: fbe@beu.edu.tr