Teknolojik uygulamaların ve aletlerin kullanımının artmasıyla birlikte, bireylerin ortamdan bağımsız olarak her yerde iletişim içinde olma istekleri, insanların teknolojiye karşı olan ihtiyaçlarının ve ilgilerinin artmasına sebep olmuştur. Yaşantılarımızı kolaylaştıran teknolojilerin gelişmesiyle birlikte, bireylerin teknolojik aletleri kullanma sürelerinde hızlı artışlar gözlemlenmiştir. Bu durum, dijital ortamdaki büyük ölçekli veride saklı kalmış, gizli bilgiyi elde etme süreci olarak ifade edilen veri madenciliği ve teknoloji bağımlılığı kavramlarının, bilimsel çalışmalarda daha fazla yer almasına neden olmuştur.
Bu çalışma, veri madenciliği sınıflandırma yöntemlerinden, C4.5 karar ağacı algoritmasına dayalı olarak mesleki ve teknik eğitimde, eğitimlerini sürdüren öğrencilerin, teknoloji bağımlılıklarının belirlenmesi amacıyla yürütülmüştür. Ankette öğrencilere teknoloji bağımlılığı ile ders başarısı arasında olumlu ya da olumsuz herhangi bir bağ bulunmamaktadır sorusu ile birlikte demografik özellikler sorulmuştur. Veri setinde yer alan demografik bilgiler özellikleri, soru ise sınıfı göstermektedir. Veri setindeki 411 adet gözleme ait karar ağacı algoritması, R programlama dili kullanılarak oluşturulmuştur. C4.5 karar ağaçı algoritmasıyla yapılan modele göre cinsiyet, meslek alanı, kardeş sayısı, doğum tarihi gibi demografik bilgilerin sınıf üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Araştırma sonucunda cevapları belirleyen en önemli özelliğin cinsiyet ve oluşturulan modelin doğruluk oranı ise 84.42% olarak belirlenmiştir.
Veri Madenciliği TEknoloji Bağımlılığı C4.5 Algoritması Karar Ağacı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 4 |