Objectives: Measuring patient satisfaction is one of the essential parts of determining the quality of medical care. However, for a physician wishing to perform this measurement, there is no practical, commonly used, and Turkish-adapted scoring tool which can be used for different diseases. In this paper, a novel scoring tool called “Visual Analog Patient Satisfaction Scale,” which aims to measure patient satisfaction with medical care, is presented. Study Design: Outcome and patient satisfaction scales were reviewed. A novel scaling system was developed using the experience obtained by the practice and by observations with patients. Results: This scale includes a vertical line and accompanying two faces at its inferior and superior ends, representing complete dissatisfaction and full satisfaction. The patient signs the point on the line which matches his/her level of satisfaction with the medical care. The scoring is made between 0 to 10. The Visual Analog Patient Satisfaction Scale takes advantage of two validated and commonly-used scales (Visual Analog Pain Scale and Wong-Baker Scale). It is an easy-to-understand and practical scoring tool which can be applied to patients of every age and educational level. The drawback of the scale is its insensitivity to the components of satisfaction, in other words, what makes the patient satisfied or dissatisfied. Conclusion: By knowing its limitations, one can use the scale to measure “the general level of satisfaction with medical care” objectively and practically. Turkish Başlık: Görsel Analog Hasta Tatmini Skalası Anahtar Kelimeler: Sağlık bakımı kalitesi; hasta tatmini Amaç: Hasta tatmininin ölçülmesi, verilen tıbbi bakımın kalitesini değerlendirmenin vazgeçilmez unsurlarından biridir. Bununla birlikte, bu ölçümü gerçekleştirmek isteyen bir hekimin değişik hastalık gruplarında uygulayabileceği, pratik, dilimize uyarlanmış ve yaygın olarak kullanılan bir skala yoktur. Bu yazıda, verilen tıbbi bakımdan hastanın tatmin olma derecesini ölçmek üzere düzenlenmiş “Görsel analog hasta tatmini skalası” isimli yeni bir skorlama sistemi sunulmaktadır. Çalışma planı: Sondurum ve hasta tatminini ölçmeye yönelik skalalar gözden geçirildi. Hastalarla olan uygulama ve gözlemlerden elde edilen deneyim doğrultusunda yeni bir skala oluşturuldu. Bulgular: Bu skalada dikey duran düz bir çizgi ve çizginin alt ve üst uçlarında tam tatminsizlik ve en üst seviyede tatmini temsil eden iki yüz çizimi bulunur. Hasta, dikey çizgi üzerinde tıbbi bakımdan tatmin olma derecesine karşılık gelen noktayı bir çarpı işaretiyle belirtir ve on üzerinden puanlanır. Görsel analog hasta tatmini skalası işlerlikleri kanıtlanmış ve yaygın olarak kullanılan iki skalanın (Görsel Analog Ağrı Skalası ve Wong-Baker Skalası) özelliklerini birleştirmektedir. Skalanın anlaşılması ve uygulanması kolaydır. Her yaş ve kültür düzeyindeki hastalarda ve tüm hastalıklar için uygulanabilecek bir ölçüm aracıdır. Zayıf tarafı ise hasta tatmininin bileşenlerine, yani hastayı bakımla ilgili neyin tatmin edip neyin etmediğine hassas olmamasıdır. Sonuç: Skala, kısıtlılıkları bilinmek şartıyla, hastanın “tıbbi bakımdan duyduğu genel tatmin derecesini” objektif ve pratik bir şekilde ölçmekte kullanılabilir.
Objectives: Measuring patient satisfaction is one of the essential parts of determining the quality of medical care. However, for a physician wishing to perform this measurement, there is no practical, commonly used, and Turkish-adapted scoring tool which can be used for different diseases. In this paper, a novel scoring tool called “Visual Analog Patient Satisfaction Scale,” which aims to measure patient satisfaction with medical care, is presented. Study Design: Outcome and patient satisfaction scales were reviewed. A novel scaling system was developed using the experience obtained by the practice and by observations with patients. Results: This scale includes a vertical line and accompanying two faces at its inferior and superior ends, representing complete dissatisfaction and full satisfaction. The patient signs the point on the line which matches his/her level of satisfaction with the medical care. The scoring is made between 0 to 10. The Visual Analog Patient Satisfaction Scale takes advantage of two validated and commonly-used scales (Visual Analog Pain Scale and Wong-Baker Scale). It is an easy-to-understand and practical scoring tool which can be applied to patients of every age and educational level. The drawback of the scale is its insensitivity to the components of satisfaction, in other words, what makes the patient satisfied or dissatisfied. Conclusion: By knowing its limitations, one can use the scale to measure “the general level of satisfaction with medical care” objectively and practically. Turkish Başlık: Görsel Analog Hasta Tatmini Skalası Anahtar Kelimeler: Sağlık bakımı kalitesi; hasta tatmini Amaç: Hasta tatmininin ölçülmesi, verilen tıbbi bakımın kalitesini değerlendirmenin vazgeçilmez unsurlarından biridir. Bununla birlikte, bu ölçümü gerçekleştirmek isteyen bir hekimin değişik hastalık gruplarında uygulayabileceği, pratik, dilimize uyarlanmış ve yaygın olarak kullanılan bir skala yoktur. Bu yazıda, verilen tıbbi bakımdan hastanın tatmin olma derecesini ölçmek üzere düzenlenmiş “Görsel analog hasta tatmini skalası” isimli yeni bir skorlama sistemi sunulmaktadır. Çalışma planı: Sondurum ve hasta tatminini ölçmeye yönelik skalalar gözden geçirildi. Hastalarla olan uygulama ve gözlemlerden elde edilen deneyim doğrultusunda yeni bir skala oluşturuldu. Bulgular: Bu skalada dikey duran düz bir çizgi ve çizginin alt ve üst uçlarında tam tatminsizlik ve en üst seviyede tatmini temsil eden iki yüz çizimi bulunur. Hasta, dikey çizgi üzerinde tıbbi bakımdan tatmin olma derecesine karşılık gelen noktayı bir çarpı işaretiyle belirtir ve on üzerinden puanlanır. Görsel analog hasta tatmini skalası işlerlikleri kanıtlanmış ve yaygın olarak kullanılan iki skalanın (Görsel Analog Ağrı Skalası ve Wong-Baker Skalası) özelliklerini birleştirmektedir. Skalanın anlaşılması ve uygulanması kolaydır. Her yaş ve kültür düzeyindeki hastalarda ve tüm hastalıklar için uygulanabilecek bir ölçüm aracıdır. Zayıf tarafı ise hasta tatmininin bileşenlerine, yani hastayı bakımla ilgili neyin tatmin edip neyin etmediğine hassas olmamasıdır. Sonuç: Skala, kısıtlılıkları bilinmek şartıyla, hastanın “tıbbi bakımdan duyduğu genel tatmin derecesini” objektif ve pratik bir şekilde ölçmekte kullanılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2006 Sayı: 3 |