The assessment of language abilities play a
crucial role in designing tests. In order to create a positive and motivating
learning environment for test takers, one of the most important factors is the
administration of tests with high levels of face validity as well as test taker
cognizance of the abilities necessary for exam success. Therefore, this study
examined the overlap in test takers’ and language instructors’ perceptions of
the abilities being tested as well as test developers’ intentions in preparing
exam items. The study was conducted at Gaziantep University Higher School of
Foreign Languages with 38 test takers, seven language instructors, and four
test designers. Data was collected by means of a response sheet on test takers’
perceptions of tests after being modified in accordance with the test to be
analysed. The results revealed a moderate level of agreement between test
designers and language instructors while a lower agreement percentage was
obtained with test takers.
Face validity small-scale tests expert opinion test taker perception
Dil becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi
eğitim öğretim çalışmaları kapsamında önemli bir alandır ve eğitim öğretim
süreçlerini de şekillendiren önemli sonuçlara sahiptir. Sınava girecek
öğrenciler için olumlu ve motive edici bir öğrenme ve sınav ortamı oluşturmak
hem sınav görünüş geçerliği kavramının temeli hem de sınavı hazırlayanların
amaçlarından bir tanesidir. Bu amaçla, bu çalışmada sınava giren öğrencilerin,
sınavı hazırlayan ve derse giren öğretim elemanlarının sınavdaki maddelerin
hazırlanma amaçları ile ilgili görüşleri araştırılmıştır. Bu çalışmada
Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık sınıfında
öğrenim gören 38 öğrenci, aynı birimden yedi öğretim elemanı ve dört sınav
hazırlama komisyonu üyesi yer almıştır. Cevap kodlama formu ve bire bir görüşme
yöntemleri kullanılarak nicel ve nitel veri toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre sınav hazırlayanlar ile derse giren öğretim elemanlarının sınav sorularının
amaçlarını eşleştirmede orta düzeyde bir uyuma sahip olduğu, öğrencilerde ise
düşük seviyeli bir uyum olduğu belirlenmiştir.
Kapsam geçerlik küçük ölçekli sınavlar uzman görüşü sınava giren öğrenci algısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |