Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, metin alımlamaya ve metin üretmeye
dayanır. Bu nedenle yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında
metindilbilimsel incelemeler yapmak bir zorunluluktur. Bu bağlamda metinsellik
ölçütlerinden metinler arasılık, önemli bir inceleme konusudur. Bu araştırmanın
amacı, Yunus Emre Enstitüsünün hazırladığı Türkçenin yabancı dil olarak
öğretiminde kullanılan Yedi İklim Türkçe ile Dokuz Eylül Üniversitesi DEDAM’ın
hazırladığı İzmir ders kitaplarında yer alan metinlerin, metinler arası
aşamalılığını betimlemeye çalışmaktır. Bu amaçla A1 ve A2 düzeyindeki ders
kitapları, karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Betimsel bir nitelik taşıyan
bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Metinler arası aşamalılık
konu, karakter ve fotoğraf aşamalılığı olmak üzere üç alt başlıkta
karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Genel olarak Yedi İklim Türkçe’nin
İzmir’e göre metinler arası aşamalılığa daha uygun olarak örgülendiği tespit
edilmiştir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitabı metinler arasılık aşamalılık
Teaching Turkish as a foreign language is based on text reception and
text production. Teherefore, it is a necessity to do text linguistic studies in
the field of teaching Turkish as a foreign language. In this context,
intertextuality, one of the criteria of textuality is an ipmortant research
topic. The aim of this research is to try to describe the progressivity of the
intertextuality of texts in Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Institue) and İzmir
(Dokuz Eylül University DEDAM) textbooks. For this purpose, textbooks at the A1
and A2 level have been examined comparatively. In this study which has a descriptive
nature, document analysis method is used. Intertextual progressivity have been
evaluated comparatively in three sub-sections: topic, character and photo progression.
In the research, it was determined that Yedi İklim Türkçe is more appropriately
organized in terms of intertextuality progressivity according to İzmir
Teaching Turkish as a foreign language textbook intertextuality progressivity
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education