Teknolojinin gelişmesi, |
“Görsel zeka” ve “görsel bellek” kavramlarının,
“görsel okuryazarlık” kavramı ile arasında pozitif yönlü bir ilişki
bulunmaktadır. Burada görsel okuryazarlığı oluşturan görsel öğrenme, görsel düşünme
ve görsel iletişimi de öğrenme sürecinde anımsamak ve bir bütün olduğunu
unutmamak gerekir (Dwyer, 1994; İpek, 2003). Görsel öğrenme öğrenme sürecinde
görseller yoluyla öğrenmeyi sağlamak, görsel düşünme ise görme, hayal etme
(imagine), resimleme-çizme adımlarının etkileşimini (McKim,1980), görsel
iletişim ise bu sunulan bilgi kaynakları arasında sürekli bağı sürdürebilmedir.
Eğitim ve öğretimde görsellerin kullanılması, öğrenme-öğretme sürecinin
etkililiğini, verimliliğini ve çekiciliğini arttıran, motivasyonu olumlu
etkileyen bir faktördür. Öğretim tasarım modelleri doğrultusunda hazırlanmış
bir materyalin öğrenme-öğretme sürecindeki rolü, görsel algıyı öğretimsel amaçlı yönlendirebilecek
destekleyebilecek nitelikte etkili olmalıdır. Öğrenme sürecini gerçekleştirecek
ve öğrenci algısını yönlendirecek olan öğretmenin, öğrenme süreci ve
materyallerinin tasarımını yaparken öğrenci kitlesinin özelliklerine de hâkim
olması gerektiği gibi, öğrencilerin algısal seçiciliklerine ve görsel öğrenme
biçemlerine yönelik tasarımları görsel öğrenme süreci için görsel iletişim
stratejileri ile öğretim tasarımı ve yeni teknolojilerle planlanmalıdır.
Görsel Okuryazarlık Öğretim Teknolojisi Görsel Bellek Görsel Algılama
The development of technology
has affected the contribution of perception management on learning in instructional
technology with its acceleration as well as leading the interaction between
people in social life. The development of technology makes it important to
integrate the perceptual design language into the culture of the society.
Visual Literacy Instructional Technology Visual Memory Visual Perception
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education