Eğitimde taksonomi yaklaşımı öğretmenlere, öğretim programlarındaki kazanımlar ve öğrencilerin değerlendirilmeleri hakkında fikir vermektedir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2007, 2013 ve 2018 yılları arasında yayınlanan Kimya Öğretim Programları, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ndeki (YBT) bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmada iki araştırmacının görüş birliği ve görüş ayrılıkları incelenerek güvenirlik analizi yapılmıştır. Çalışmanın güvenirlik katsayısı %.90.57 olarak hesaplanmıştır. Çalışma sonunda kimya dersi öğretim programı yıllara ve sınıf düzeylerine göre incelendiğinde bilgi boyutunda kavramsal bilgi basamağındaki kazanımların fazla olduğu, bilişsel süreç boyutunda ise anlama düzeyindeki kazanımların fazla olduğu tespit edilmiştir. Çalışma kimya öğretim programındaki kazanımların YBT’ye göre 2007 yılından 2018 yılına kadar nasıl bir değişim gösterdiğini ortaya koyması açısından önem arz etmektedir. Mevcut çalışma, öğrencilerin kimya derslerinde yapılan ölçme değerlendirme sonucunda YBT’ye göre hangi basamakta olduklarının tespit edilmesiyle veya öğrencilere sorulan soruların YBT’ye göre hangi basamakta olduğunun tespit edilmesiyle
desteklenebilir.
Lise Kimya öğretim programı Kazanımlar Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
Curricula guide the design of course contents,
objectives, durations, and methods of courses in different grades. Deciding
what students will learn and at which level they learn involves a difficult
process. The taxonomy approach in education provides teachers with an insight
into learning outcomes in curricula and assessment of students. This study examines
the chemistry curricula published by the Ministry of National Education of
Turkey (MEB) in the years 2007, 2013, and 2018 based on the knowledge and
cognitive process dimensions of the Revised Bloom’s Taxonomy (RBT). Data were
analyzed through document analysis. Reliability analysis was made through
examination of two researchers’ agreements and disagreements. The reliability
coefficient of the student was calculated to be 90.57. Examining the chemistry
curricula based on year and grade, the study found that learning outcomes
associated with conceptual knowledge were a lot in the knowledge dimension
while learning outcomes associated with understanding were many in the
cognitive process dimension. The study is significant as it shows how learning
outcomes changed in chemistry curricula in terms of RBT from 2007 to 2018. This
study may be supported by research that determines students’ RBT levels at the
end of assessment in chemistry courses or the RBT levels of questions asked to
students
High School Chemistry Curriculum Learning Outcomes Revised Bloom Taxonomy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education