Bu çalışmada 50 yaş üstü
yetişkinlerde sosyal medya kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın katılımcılarını Bartın iline yaşayan 98 tane 50 yaş üstü yetişkin
oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze ortamda toplanmıştır. Araştırmanın karma
yöntem ile desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu bir
ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel analizler, nonparametrik testler ve içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Katılımcıların sosyal medya kullanım
durumlarında cinsiyetlerine bağlı bir farklılık bulunmazken, katılımcıların
sosyal medya kullanım durumlarında yaş gruplarına, çalışma durumlarına ve
eğitim düzeylerine göre bir farklılık vardır. Katılımcı görüşleri
incelendiğinde; katılımcıların sosyal medyayı genellikle gündemi/kişileri takip
etmek için kullandığı anlaşılmaktadır. Kodlar incelendiğinde katılımcıların
sosyal medyayı kullanma gerekçelerini açıklarken en çok iletişim/ etkileşim,
eğitsel amaçlı kullanıma değindikleri görülmektedir. Katılımcıların sosyal
medyayı genellikle en çok teknik bilgi beceri eksikliğinden dolayı kullanmamayı
tercih ettikleri anlaşılmaktadır. Daha sonra ise sırasıyla katkısı olmadığını/
gereksiz olduğunu düşünme, sağlık sorunları, ilgiyi çekmemesi ve eskiden yaygın
olmaması/ alışamama nedenlerinin sosyal medya kullanmama nedenleri arasında
olduğu görülmektedir.
Yeni iletişim teknolojileri Sosyal medya kullanımı 50 yaş üstü bireyler Hayat boyu öğrenme Yetişkin eğitimi
The aim of this study was
to investigate the social media usage in adults over 50 years of age. The
participants of the study consisted of 98 adults over 50 years old living in
Bartın province. Data were collected in face to face environment. The research was
designed with mixed method. Personal information form, a scale and
semi-structured interview form were used as data collection tools. Descriptive
analysis, nonparametric tests and content analysis were used for data analysis.
As a result of the research, there was no difference in the social media usage
status of the participants depending on their gender, while there was a
difference in the social media usage status of the participants according to
their age groups, working status and educational level. When the participant
opinions were examined; it is understood that participants often use social
media to follow the agenda / people. When the codes are examined, it is seen
that the participants mostly talk about communication / interaction and educational
use while explaining the reasons for using social media. It is understood that
the participants prefer not to use social media mostly because of lack of
technical knowledge and skills. Afterwards, it is seen that the reasons for not
making any contribution / unnecessary, health problems, not attracting
attention and not being widespread / not being used in the past were among the
reasons for not using social media.
New communication technologies Use of social media Individuals over the age of 50 Lifelong learning Adult education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education