Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin matematiksel modelleme
uygulamalarından önce ve sonraki üstbiliş stratejilerini kullanma
farkındalıklarında, üşebilişsin boyutları olan üstbilişsel bilgi ve üstbilişsel
düzenlenmede ve bunların da alt boyutları arasında bir değişiklik olup
olmadığını belirlemektir. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak
seçilen araştırmanın örneklemi, model oluşturma etkinliklerinin (MOE)
uygulandığı üç farklı şubedeki 55 onuncu sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.
Nicel yaklaşımın deneysel desenlerinden zayıf deneysel tek grup ön test– son
test deseni kullanılan bu çalışmada veri toplama aracı olarak Schraw ve
Sperling-Dennison’un (1994) geliştirdiği ve Türkçe uyarlamasının Akın vd.
(2007) tarafından yapıldığı 52 maddelik Likert tipi Üstbiliş Farkındalık
Envanteri (ÜFE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde eşleştirilmiş t- testi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, matematiksel modelleme
etkinliklerinin uygulandığı lise öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık toplam
puanlarının ve üstbilişsel farkındalığın alt boyutlarından üstbilişsel
düzenlemenin ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir farklılık tespit edilmemiştir. Ancak üstbilişsel bilginin puanlarında son
test lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür.
Matematiksel modelleme üstbiliş lise öğrencileri model oluşturma etkinlikleri öğretmen adayları
The purpose of this study is to examine whether there is a change about
tenth-grade high school students' using metacognitive awareness strategies
between before and after prospective teachers’s applying MEA. The sample of
this study, selected by means of using easily accessible sampling method,
consists of 55 high-school students in the tenth grade classes, where
mathematical modeling activities are applied. In this study, weak experimental
single group pre- and post-test design, which is one of the experimental design
of quantitative approach, was used. Likert-type Metacognitive Awareness
Inventory consisting of 52 items was used as a data collection tool and the
data was analyzed by means of using paired sample t-test. According to the
findings, no significant difference was found both the total scores of
metacognitive awareness of tenth- grade high school students, to whom were applied
mathematical modelling activities and the pre-test and post-test scores of
metacognitive regulation which is one of the sub - dimensions of metacognitive
awareness. However, significant statistical difference was found in the
post-test of metacognitive knowledge.
mathematical modeling metacognition high-school students model eliciting activities prospective teachers
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education