Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yetişkinlerle Çalışan Eğitimcilerin Andragojik Bilgi Düzeyi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 537 - 561, 30.06.2018
https://doi.org/10.14686/buefad.360920

Öz

Öz:
Bu çalışmanın amacı halk eğitimi merkezlerinde yetişkinlerle çalışan eğitimcilerin
andragojik bilgi düzeylerini ölçmektir. Çalışmanın verileri likert tipi ölçek
kullanılarak, Türkiye’nin 11 ilinde, halk eğitimi merkezlerinde görev yapan 592
eğitimciden elde edilmiştir. Yazar tarafından geliştirilen ölçek, andragojik
bilgi ve davranış ifadelerinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda;
yetişkinlerle çalışan eğitimcilerin yetişkin eğitimi alanındaki genel bilgilere
sahip olduğu ancak yetişkin eğitimine yönelik bildiklerini zaman zaman
uygulamadıkları görülmüştür. Eğitimcilerin örgün eğitim alışkanlıklarını devam
ettirme eğiliminde olduğu, yetişkinlerle çalışmalarına rağmen pedagojik
davranışları sürdürdüğü,  öğrenenlerin
benlik algısının eğitime etkileri konusunda düşük bir farkındalık içinde olduğu,
yetişkinlerin deneyimlerinin önemli olduğunun farkında olduğu ama hangi
deneyimin eğitim ortamında paylaşılmasının uygun olduğundan emin olmadıkları
saptanmıştır. Pedagojik dönemde daha çok görülen eğitim ortamında otoritenin
öğretmen tarafından sağlanması davranışını ise hâlâ devam ettirdikleri bulgulanmıştır.  


Kaynakça

  • Knowles, M., Holton, E., F., Swanson, R. A. (2014). Yetişkin Eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz) İstanbul: Kaknüs. Lındeman E. C. (1969). Halk Eğitiminin Anlamı. Ankara: Halk Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları.

Andragogical Knowledge of Educators Working with Adults

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 537 - 561, 30.06.2018
https://doi.org/10.14686/buefad.360920

Öz

Abstract:The purpose of this study is to measure the level of
andragogical knowledge of educators working with adults in the public education
centers.The datas of the work are obtained from 592 educator that are working
in public education centers in eleven provinces of Turkey by using the likert
type scale.The scale which is devoloped by the author is formed from the
androgogical knowledge and behavior expressions.As a result of the research,ıt
was found that ,educators working with adults had general knowledge about adult
education, but they have not been able to apply their knowledge of adult
education from time to time.Educators are likely to continue their formal
education habits,despite having worked with adults that they are continueing
their pedagogical behaviour,There is a low awareness of the educational effects
of the self-perception of the learners and it is determined that ,adults are
aware that their experience is important ,but they arent sure which experience
is appropriate to share in the 
educational setting.In the pedagogical period, it is discovered that the
attitude of the teacher which is provided by teacher in the educational
environment is stil continuing.

Kaynakça

  • Knowles, M., Holton, E., F., Swanson, R. A. (2014). Yetişkin Eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz) İstanbul: Kaknüs. Lındeman E. C. (1969). Halk Eğitiminin Anlamı. Ankara: Halk Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Karabacak

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabacak, S. (2018). Andragogical Knowledge of Educators Working with Adults. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(2), 537-561. https://doi.org/10.14686/buefad.360920

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education