Zihinsel bağımsızlık, günümüz eğitim dünyasında hızla yayılan ve geleceğin bireylerine öğretilmesi zorunlu görülen önemli becerilerin başında gelmektedir. Bu beceriyle öğrencilerin öğrenme sürecinde bağımsız olmaları ve kendilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrencilere öğrenme sorumluluğunu üstlenme, girişimci olma, kendi kararlarını verme ve kendini yönetme gibi görevler yüklenmektedir. Sorumluluk becerisi için amaç belirleme, uygun yöntem ve teknikleri seçme, kendini değerlendirme gibi etkinlikler önerilmektedir. Kendini yönetme becerisi, öğrencinin duygu ve düşüncelerine, giderek zihnine egemen olmayı öğrenmesini, inançları, değer yargıları ve çıkarımları üzerinde mantıklı bir kontrole sahip olmasını gerektirmektedir. Bunun için eğitim programları ve uygulamalarında zihinsel bağımsızlık becerilerine yer verilmeli, erken yaşlardan itibaren öğrencilerde sorumluluk alma, kendini yönetme ve haklarını savunma becerileri geliştirilmelidir. Zihinsel bağımsızlık becerilerini geliştirmek zor ve uzun bir süreçtir. Öğrenciye bilgi aktararak gerçekleştirilemez. Tam tersine öğrencinin yaşayarak öğrenmesi ve çeşitli durumlarda uygulayarak geliştirmesi gerekmektedir. Bu süreçte bilgi değil beceri öğretimine ağırlık verilmeli, beceriler bütün derslere yayılmalı, çeşitli etkinlikler yapılmalı ve kişisel deneyimler geliştirilmelidir. Bu çalışmalara okul öncesinden itibaren başlanmalıdır. Önce fiziksel bağımsızlık üzerinde durulmalı, ardından duygusal bağımsızlığa geçilmelidir. Duygusal bağımsızlığı geliştirmeden zihinsel bağımsızlığa ulaşmak güç olmaktadır. Zihinsel bağımsızlığı geliştirme sürecinde öğretmen, öğrenci ve çevreden gelen engellere de dikkat edilmeli, bu konuda öğretmen ve veliye yönelik eğitici çalışmalar yapılmalıdır. Böylece öğrenen, gelişen, zihnine egemen, kendini yöneten ve ülkemizin geleceğine yön veren bireyler yetiştirilmelidir.
Intellectual independence, quickly spread to the world of education today and
tomorrow is one of the important skills in compulsory teaching of members. This is intended to improve
their skills and be independent in the learning process of students.For this purpose, to become an
entrepreneur, responsibility for learning and self-management tasks such as making their own decisions
is installed to the students. For the goal of setting skills, selection of appropriate methods and techniques,
such as self-assessment activities are recommended. Self-management skills requires that the student's
feelings and thoughts, gradually learning to dominate their minds, beliefs, value judgments need have
control over the logical. To do this, to take responsibility in students from an early age, to developed the
skills to manage and defend the rights. training programs, and practices in the mental skills of
independence should be given, To develop the mental skills of independence is very difficult and a long
process. It can not be performed by transferring information to the student. On the contrary, the student
needs to improve living to learn and apply a variety of situations. This process should concentrate on
teaching skills, not knowledge, skills, stretch all the classes, a variety of events and personal experiences
should be developed. These studies should be initiated from the pre-school. First of physical
independence avoided and emotional independence should be followed. Emotional independence is
difficult to achieve independence in mental development. Mental independence, the process of
developing teachers, students and the obstacles in the environment should be considered, for parents,
teachers and educational work should be done in this regard.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 8, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education