Çocuk gelişimi ve eğitimi; iletişim, iş birliği, öğrenme, sorgulayan, üreten ve tüm bunları yaparken de ezberciliği dışarıda tutan bir eğitim sistemini zorunlu kılar. Tüm bu kavramlardan yola çıkarsak, eğitim kurumlarında sanat eğitimi ve edebi ürünlerdeki estetik duyguların vurgulanması önem kazanmaktadır. Aynı zamanda sanat eğitimi, düşünce ve yetenekleri de geliştirmekte en önemli yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır.Estetik bakış açısı oluşturulan çocukta hayat disiplini kazandırılır. Çünkü estetik duygular güzeli hatırlatır ve hazırlar. Yapma, görme, algılamada farklılık, estetik duyarlılık, edebi ürünü tanıma değerlendirme süreci ancak estetik duyarlılıkla ortaya çıkar. Estetik duyarlılık kazanan çocuk, etrafında fark etmediği biçimleri anlamlandırmaya, okuduğu edebi ürünleri de estetik algı ile beraber şekillendirmeye başlar. Çocuk edebiyatı çerçevesinde ortaya çıkan ürünler, çocukta merak duygusunu tetiklemeli, onu düşündürtebilmelidir. Böylelikle sanat eğitimi ile estetik algı ve duyarlılık kazanan çocuk edebi üründen o hazzı alacaktır. Çocuğun zihinsel becerilerini geliştirme noktasında sanat eğitimi ile çocuk edebiyatı ürünleri aynı veya birbirini tamamlayıcı özellikleri sergilemelidir.Bu çalışmada çocuk edebiyatı; estetik ve sanat eğitimi ilişkisi kurulmaya çalışılmış. Estetik duyarlılık ile sunulacak çocuk edebiyatı ürünlerinin; üretken, sorgulayan ve problem çözme becerisine sahip bireylerin toplumsal gelişim sürecinde sağlıklı olarak yetiştirilmesindeki etkisinin gösterilmesi hedeflenmiştir.
This study aims to reveal the relationship between aesthetics and children's
literature. The study was conducted through survey technique. Submission of the message in children's
books is very important. In this regard, it was sought to express that children's literature writers should
be concerned as to "how they should write" and that they have to eliminate this concern due to
employment of aesthetics and deliver same to the readers through this way. An individual acquiring
aesthetic feelings within the framework of aesthetic education, will not encounter hardship in choosing
quality products in children's literature. The importance of acquisition of aesthetic emotions in
childhood is an undeniable reality. Being oriented to beautiful and better may become possible but with
an aesthetic point of view. Internalization of this orientation through children must be ensured by virtue
of children's literature. The existence of children's literature with aesthetic emotions will ensure the
concept of children's literature merge with what is good and beautiful. A child reading books including
aesthetic elements and thereby orienting him to beauty will acquire literary sensitivity and add value to
the society thanks to this sensitivity. The readers’ concerns to access to beauty and pursuit to finding
the best will increase the number of children's literature books thereby leading children's literature
writers to produce works within the framework of aesthetic concern. These books will allow an
individual grown up within the framework of aesthetic education, to be able to grasp the essence. As
such the individual will be able to internalize the concepts of taking pleasure from literary works and
enjoyment thereof.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education