Bu çalışma, öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konularda fen teknoloji toplum çevre ilişkilendirmelerini çeşitli değişkenleri de göz önünde bulundurarak sorgulamayı amaçlamıştır. Bu amaçla yürütülen araştırmanın katılımcıları Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı anabilim dallarında 1. sınıfta öğrenim gören 42 öğretmen adayıdır. Araştırmanın verileri 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmış fenomenolojik bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının aile planlaması, bağımlılık, engelli bireyler, organ bağışı, akraba evliliği, sağlıklı ve dengeli beslenme, teknolojik gelişmeler, çevre ve genetik gibi sosyo-bilimsel konulara ilişkin görüşlerinin belirlendiği çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu soru formu ve odak grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının sözü edilen sosyo-bilimsel konulardaki görüşlerini ortaya koymuş ve fen eğitimine ilişkin öneriler sunmuştur.
Öğretmen adayları fen teknoloji toplum çevre ilişkilendirmeleri fen eğitimi
This study aims to examine pre-service teachers’ associations of science-technologysociety-environment on socio-scientific issues by taking into consideration various variables. The
participants of the study are composed of 42 pre-service teachers being 1st year students of different
branches at Education Department of Yıldız Technical University. Data of the research was collected in
2012-2013 spring term. This study was designed as a phenomenological study appropriately qualitative
research paradigm. Pre-service teachers’ opinions about socio-scientific issues as family planning,
dependency, disabled people, organ donation, consanguineous marriage, healthy and balanced
nutrition, technological developments, environment and genetics were examined in this study, open
ended question form which was prepared by researcher and focus group interview techniques were
used as data collection tool. The study presents pre-service teachers’ opinions about socio-scientific
issues which were mentioned, and suggestions about science education.
Pre-service teachers associations of science technology society environment science education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education