Osmanlı Türkçesi Dersi, ilk defa 2003-2004 öğretim yılında faaliyete başlayan sosyal bilimler liselerinde, kuruluş tarihinden bu yana okutulmakta birlikte söz konusu dersin öğretim programı MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 12.09.2011 tarih ve 139 sayılı kararıyla uygulamaya konmuştur. Yürürlükteki programa göre Osmanlı Türkçesi dersleri zorunlu olup 10, 11 ve 12. sınıflarda haftada 2’şer saat olarak uygulanmaktadır. Bu bildiride, adı geçen sınıflarda okutulan Osmanlı Türkçesi dersine ilişkin uygulamalar, öğretim programının genel amaçları doğrultusunda öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmektedir. Çalışma, Ankara Mehmet Kaplan Sosyal Bilimler Lisesinde öğrenim görmekte olan 10, 11, 12. sınıf düzeyindeki öğrencilerle görüşme yöntemine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Bunun için gerek önceden belirlenmiş sorulara cevap alınması gerekse öğrencilerin dikkat çekmek istedikleri hususları belirtmelerine imkân vermesi açısında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler öğretim programının uygulanışına ilişkin olarak “Osmanlı Türkçesi ile yazılmış farklı güçlük düzeyindeki metinleri okuyabilme, anlamlandırabilme, söz varlığını geliştirme, Osmanlı Türkçesi etrafında gelişen kültürü tanıma, Osmanlı Türkçesi ile yazılmış eserleri koruma konusunda duyarlılık kazanma, alana özgü çalışmalarda Osmanlı Türkçesi ile yazılmış eserlerden yararlanma” amaçlarının gerçekleşmesi bakımından değerlendirilmiştir.
Ottoman Turkish courses have been offered in high schools of social sciences since
the foundation of these institutions in 2003-2004 academic year. The curriculum of Ottoman Turkish
was put into practice with the 12.09.2011 dated and 139 numbered sentence of Board of Education.
According to this sentence the 2 hours Ottoman Turkish courses are compulsory at 10 ,11th grades. This
study deals with the current implementation of Ottoman Turkish courses on the basis of students’
opinions. The research was carried out in Ankara Mehmet Kaplan High School of Social Sciences. The
semi-structured interview method was used. The data was evaluated under the following sections:
reading and comprehending the Ottoman Turkish texts, developing vocabulary, realization of cultural
components of Ottoman Turkish, gaining sensitivity in preserving Ottoman Turkish heritage, using
Ottoman Turkish texts for academic or occupational purposes.
Classical languages Ottoman Turkish curriculum high school of social sciences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education