Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Dünyamızda 1900’lü yıllardan bu yana konuşma becerilerinin nasıl geliştirildiği, konuşurken
kelimelerin nasıl seçildiği, zihinsel sözlükteki binlerce kelime içinden en uygununun nasıl bulunduğu
üzerinde yoğun araştırmalar yapılmaktadır. Bu araştırmalar sonucu çeşitli yaklaşım ve modeller
uygulanmaktadır. Bunlar geleneksel, bilişsel ve yapılandırıcı olmak üzere üç grupta toplanmaktadır.
Geleneksel yaklaşım ve yöntemler konuşmanın daha çok fiziksel süreçlerine yani vurgu, tonlama, telaffuz,
ses gibi ögelere ağırlık vermektedir. Bilişsel yaklaşım ve modeller konuşma sürecini hem zihinsel hem de
fiziksel olmak üzere daha geniş boyutta ele almakta ve konuşmacının zihinsel süreçlerine yoğunlaşmaktadır.
Konuşma sırasında zihindeki bilgi ve kelimelerin nasıl seçildiği, sözlere nasıl aktarıldığı en çok incelenen
konular arasında yer almaktadır. Bu anlayıştan hareketle bilişsel yaklaşımda çok sayıda konuşma öğretim
modeli geliştirilmiştir. Yapılandırıcı yaklaşım ve modeller ise öğrencinin konuşma becerilerini geliştirmeye
odaklanmakta, bunun için konuşma süreçleri, geliştirilecek beceriler, uygulanacak yöntem ve teknikler
belirlenmeye çalışılmaktadır. Günümüzde yapılandırıcı yaklaşımdan hareketle çeşitli konuşma öğretim
modelleri kullanılmakta, bu modellerde öngörülen aşamalar, yöntem ve tekniklerle öğrencilerin konuşma
becerileri geliştirilmeye çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 7, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education