BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 380 - 392, 30.04.2014

Öz

Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers

Kaynakça

  • Balıkçı, T. (2001). Sanat Eğitiminde Drama ve Yaratıcılığın Önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Bilir, Ş. ve Dönmez, B. (1995). Hastanede Oyun-Yaş Gruplarına Göre Hastanede Yatan Çocuklar, Çocuk ve Hastane (2.Basım). Ankara: Sim Matbaacılık.
  • Bulman, D. (1999). Sanat Öğretiminde Oyun. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlanmadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gazezoğlu, Ö. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarına Öz Bakım Becerilerinin Kazandırılmasında Oyun Yoluyla Öğretimin Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökbulut, Y. ve Yumuşak, E.Y. (2014). Oyun Destekli Matematik Öğretiminin 4.Sınıf Kesirler Konusundaki Erişi ve Kalıcılığa Etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 9/2 Winter, 673-689.
  • Gürsoy, A. ve Arslan, M. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics. May 5-7 2011. Sarajevo.
  • Kaptan, A.Y. (2004). Estetik ve Resim-İş Dersi Eğitimi Kapsamında Oyun Güdüsü. II.Sanat Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. Gazi Üniversitesi, 28-29-20 Nisan 2004, Ankara.
  • Karaduğan, Ö. (2003). İlköğretim İkinci Kademede Sanatın Öğretiminde Eğitsel Oyunlarının Uygulanması ve Sonuçları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kemertaş, İ. (1999). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat Bir Serüven (1.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özgenç, N. (2010). Oyun Temelli Matematik Etkinlikleriyle Yürütülen Öğrenme Ortamlarından Yansımalar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özsoy, V. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz eğitim ve Yayıncılık.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Senemoğlu, N. ve Gömleksiz, M. (2001). Öğrenmenin Oluşumu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.
  • Şahin, E.Y. (2013). Materyal Destekli Eğitsel Oyunların Sokakta Çalıştırılan Çocukların Türkçe Dil Bilgisi Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(28), 459-468.
  • Turanlı, S. (2012). Oyuna Dayalı Müze Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Görsel Sanatlar Dersine Karşı Tutumları Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uyan, Z. (2006). Resim Öğretiminde Oyun’un Öğretime Katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uzun, N. (2012). A Sample of Active Learning Application in Science Education: The Thema “Cell” With Educational Games. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 46 (2012), 2932-2936.
  • Ünver, E. (2002). Sanat Eğitimi (1.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Vural, D. (1999). İlköğretim I.Kademe Çocuklarında Dramatizasyona Dayalı Resim-İş Öğretiminin Resim Çalışmalarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yavuzer, H. (1984). Çocuk Psikolojisi (1.Basım). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri (1.Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yörükoğlu, A. (1986). Çocuk Ruh Sağlığı (11.Basım). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

Sanat Eğitiminde Eğitsel Oyunların Önemi

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 380 - 392, 30.04.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı; özellikle ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrencilerin Görsel Sanatlar eğitiminde uygulanan oyun yönteminin yerini belirlemek ve önemini vurgulamaktır.  Öğrenmenin verimli olabilmesi için eğitsel oyunların etkisini tespit etmektir. Bu amaçtan hareketle; okullarda Görsel sanatlar dersinde uygulanan eğitsel oyunların etkisi ve önem hakkında açıklamalardan sonra oyun yöntemi ile ilgili araştırmalar incelenerek mevcut durum ortaya koyulmuştur. Bu araştırma, Görsel Sanatlar dersinde uygulanan eğitsel oyunların durumu belirlenerek ileride yapılacak araştırmalara kaynak olması ve fikir verebilmesi açısından önemlidir. Araştırmanın verilerini elde etmek için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bu veriler araştırmanın amacına uygun yorumlanmış ve bulgulardan yola çıkarak önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Balıkçı, T. (2001). Sanat Eğitiminde Drama ve Yaratıcılığın Önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Bilir, Ş. ve Dönmez, B. (1995). Hastanede Oyun-Yaş Gruplarına Göre Hastanede Yatan Çocuklar, Çocuk ve Hastane (2.Basım). Ankara: Sim Matbaacılık.
  • Bulman, D. (1999). Sanat Öğretiminde Oyun. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlanmadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gazezoğlu, Ö. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarına Öz Bakım Becerilerinin Kazandırılmasında Oyun Yoluyla Öğretimin Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gökbulut, Y. ve Yumuşak, E.Y. (2014). Oyun Destekli Matematik Öğretiminin 4.Sınıf Kesirler Konusundaki Erişi ve Kalıcılığa Etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 9/2 Winter, 673-689.
  • Gürsoy, A. ve Arslan, M. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics. May 5-7 2011. Sarajevo.
  • Kaptan, A.Y. (2004). Estetik ve Resim-İş Dersi Eğitimi Kapsamında Oyun Güdüsü. II.Sanat Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. Gazi Üniversitesi, 28-29-20 Nisan 2004, Ankara.
  • Karaduğan, Ö. (2003). İlköğretim İkinci Kademede Sanatın Öğretiminde Eğitsel Oyunlarının Uygulanması ve Sonuçları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kemertaş, İ. (1999). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat Bir Serüven (1.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özgenç, N. (2010). Oyun Temelli Matematik Etkinlikleriyle Yürütülen Öğrenme Ortamlarından Yansımalar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Özsoy, V. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz eğitim ve Yayıncılık.
  • Pehlivan, H. (2005). Oyun ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Senemoğlu, N. ve Gömleksiz, M. (2001). Öğrenmenin Oluşumu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.
  • Şahin, E.Y. (2013). Materyal Destekli Eğitsel Oyunların Sokakta Çalıştırılan Çocukların Türkçe Dil Bilgisi Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(28), 459-468.
  • Turanlı, S. (2012). Oyuna Dayalı Müze Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Görsel Sanatlar Dersine Karşı Tutumları Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uyan, Z. (2006). Resim Öğretiminde Oyun’un Öğretime Katkısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uzun, N. (2012). A Sample of Active Learning Application in Science Education: The Thema “Cell” With Educational Games. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 46 (2012), 2932-2936.
  • Ünver, E. (2002). Sanat Eğitimi (1.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Vural, D. (1999). İlköğretim I.Kademe Çocuklarında Dramatizasyona Dayalı Resim-İş Öğretiminin Resim Çalışmalarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yavuzer, H. (1984). Çocuk Psikolojisi (1.Basım). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri (1.Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yörükoğlu, A. (1986). Çocuk Ruh Sağlığı (11.Basım). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Genç

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Genç, S. (2014). Sanat Eğitiminde Eğitsel Oyunların Önemi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 380-392.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png