BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 115 - 126, 26.05.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Aktan, S. ve Tezci, E. (2013). Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Social Science, 6 (4), 57-77.
  • Aypay, A. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 511-527.
  • Balogun, J. A., Helgemoe, S. vd. (1995). Test-Retest Reliability Of A Psychometric İnstrument Designed To Measure Physical Therapy Students Burnout. Perceptual and Motor Skills, 81, 667-672.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (1st ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Chang, E. C., Rand, K. L. vd. (2000). Optimism And Risk For Burnout Among Working College Students: Stress As A Mediator. Personality and Individual Differences, 29, 255-263.
  • Çapri, B., Gündüz, B. vd. (2011). Maslach Tükenmişlik Envanteri Öğrenci Formu’nun (Mte-Öf) Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (40), 134-147
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Vd. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS Ve LISREL Uygulamaları (2. bs. ). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme (3.bs). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fimian, M. J., Fastenau, P. A. vd. (1989). The measure of classroom stress and burnout among gifted and talented students. Psychology in the Schools, 26, 139-153.
  • Hooper, D., Coughlan, J. Vd. (2008). Structual Equation Modeling: Guidelines for Determining Model Fit. The Electronic Journal of Business Research Methods. 6 (1), 53-60.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventaional Criteria Versus New Alternatives. Sructual Equation Modeling, 6, 1-55.
  • Jöreskog, K. G. ve Sörborm, D. (1993). Lisrel 8: Structual Equation Modeling with the Simples Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and Practise of Structual Equaion Modeling. (2nd ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Maslach, C., Schaufeli. vd. (2001). The Measurement Of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • Maslach, C., ve Leiter, M.P. (1997). The Truth About Burnout: How Organizations Cause Personal Stress And What To Do About İt. San Francisco: Jossey Bass.
  • Meier, S. F., ve Schmeck, R. R. (1985). The Burned-Out College Student: A Descriptive Profile. Journal of College Student Personel, 1, 63-69.
  • Özçelik, D. A., (2010). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Schaufeli, W. B., ve Taris, T. W. (2005) The Conceptualization And Measurement Of Burnout: Common Ground And Worlds Apart. Work and Stress, 19(3), 256–62.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel.
  • Tabachnick, B. G. ve Fiedel, L. S. (2001). Using MultivariateStatistics (4th ed.). MA: Allyn& Bacon, Inc.

Bireysel Çalgı Dersi Tükenmişlik Ölçeği Geliştirme Çalışması: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 115 - 126, 26.05.2015

Öz

Bu çalışmada, lise ve üniversite düzeyinde müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı
derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek
geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde önce açımlayıcı faktör analiziyle faktör yapıları
belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda tek faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Sonrasında,
doğrulayıcı faktör analiziyle analiz yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizinde hata varyansı yüksek olan bir
madde ölçekten elenmiştir. Doğrulayıcı faktör analiziyle uyum indekslerinin yüksek olduğu belirlenmiştir.
Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .97 olarak hesaplanmıştır. 36 maddelik ölçeğin lise ve
üniversite düzeyindeki müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik
düzeylerini belirlemede kullanılabilecek bir yapı ve güvenirlikte olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, S. ve Tezci, E. (2013). Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Social Science, 6 (4), 57-77.
  • Aypay, A. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 511-527.
  • Balogun, J. A., Helgemoe, S. vd. (1995). Test-Retest Reliability Of A Psychometric İnstrument Designed To Measure Physical Therapy Students Burnout. Perceptual and Motor Skills, 81, 667-672.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (1st ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Chang, E. C., Rand, K. L. vd. (2000). Optimism And Risk For Burnout Among Working College Students: Stress As A Mediator. Personality and Individual Differences, 29, 255-263.
  • Çapri, B., Gündüz, B. vd. (2011). Maslach Tükenmişlik Envanteri Öğrenci Formu’nun (Mte-Öf) Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (40), 134-147
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Vd. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS Ve LISREL Uygulamaları (2. bs. ). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme (3.bs). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fimian, M. J., Fastenau, P. A. vd. (1989). The measure of classroom stress and burnout among gifted and talented students. Psychology in the Schools, 26, 139-153.
  • Hooper, D., Coughlan, J. Vd. (2008). Structual Equation Modeling: Guidelines for Determining Model Fit. The Electronic Journal of Business Research Methods. 6 (1), 53-60.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventaional Criteria Versus New Alternatives. Sructual Equation Modeling, 6, 1-55.
  • Jöreskog, K. G. ve Sörborm, D. (1993). Lisrel 8: Structual Equation Modeling with the Simples Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and Practise of Structual Equaion Modeling. (2nd ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Maslach, C., Schaufeli. vd. (2001). The Measurement Of Experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2, 99-113.
  • Maslach, C., ve Leiter, M.P. (1997). The Truth About Burnout: How Organizations Cause Personal Stress And What To Do About İt. San Francisco: Jossey Bass.
  • Meier, S. F., ve Schmeck, R. R. (1985). The Burned-Out College Student: A Descriptive Profile. Journal of College Student Personel, 1, 63-69.
  • Özçelik, D. A., (2010). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Schaufeli, W. B., ve Taris, T. W. (2005) The Conceptualization And Measurement Of Burnout: Common Ground And Worlds Apart. Work and Stress, 19(3), 256–62.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel.
  • Tabachnick, B. G. ve Fiedel, L. S. (2001). Using MultivariateStatistics (4th ed.). MA: Allyn& Bacon, Inc.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Demet Girgin

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Girgin, Y. D. D. D. (2015). Bireysel Çalgı Dersi Tükenmişlik Ölçeği Geliştirme Çalışması: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 115-126.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education