Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri ile ilişkili etkenler konusunda yapılan araştırmalardan elde edilen bulguların meta-analiz yöntemiyle analiz edilmesidir. Alan yazın taraması sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri ile ilişkisi incelenen değişkenlerin çeşitlilik gösterdiği ve okul yöneticilerinin teknolojik liderliklerine ilişkin verilerin yönetici ya da öğretmen olarak iki ayrı gruptan toplandığı saptanmıştır. 24 çalışmaya ulaşılan araştırmada, yönetici ve öğretmenler görüşlerini alan çalışmaların yer alması nedeniyle toplamda 38 çalışma meta-analize dâhil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, teknolojik liderlik ile öğretmen ve yöneticilerle ilgili faktörler arasında, pozitif yönlü, orta ve anlamlı düzeyde bir etki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri konusunda yapılan araştırmalarda öğretmenlerle yapılan çalışmaların etki katsayısının, yöneticilerle yapılan araştırmaların etki katsayısından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma grubu (öğretmen-yönetici) ile ilgili faktörlerin okul yöneticilerinin teknolojik liderliğini etkileme düzeyleri ile ilgili hesaplanan etki büyüklüğünün yayın yılı ve yayın türü moderatör değişkenlerine göre istatistiksel olarak farklılaşmadığı; bölge değişkenine göre ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri ile ilişkili etkenler konusunda yapılan araştırmalardan elde edilen bulguların meta-analiz yöntemiyle analiz edilmesidir. Alan yazın taraması sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri ile ilişkisi incelenen değişkenlerin çeşitlilik gösterdiği ve okul yöneticilerinin teknolojik liderliklerine ilişkin verilerin yönetici ya da öğretmen olarak iki ayrı gruptan toplandığı saptanmıştır. 24 çalışmaya ulaşılan araştırmada, yönetici ve öğretmenler görüşlerini alan çalışmaların yer alması nedeniyle toplamda 38 çalışma meta-analize dâhil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, teknolojik liderlik ile öğretmen ve yöneticilerle ilgili faktörler arasında, pozitif yönlü, orta ve anlamlı düzeyde bir etki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlikleri konusunda yapılan araştırmalarda öğretmenlerle yapılan çalışmaların etki katsayısının, yöneticilerle yapılan araştırmaların etki katsayısından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma grubu (öğretmen-yönetici) ile ilgili faktörlerin okul yöneticilerinin teknolojik liderliğini etkileme düzeyleri ile ilgili hesaplanan etki büyüklüğünün yayın yılı ve yayın türü moderatör değişkenlerine göre istatistiksel olarak farklılaşmadığı; bölge değişkenine göre ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2021 February, Volume 10 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education