The study aims to perform a bibliometric analysis of scientific research published in the field of problem-based learning (PBL). In this context, 3522 scientific studies published between 1980 and 2020 in the field of PBL were examined bibliometrically and the trend in the last 40 years was revealed. In the Web of Science Core Collection database, a search was carried out under the title of "Problem-Based Learning" and bibliometric data of the studies were obtained. The studies were examined under the sub-titles of the number of publications by years, publication types, country and institution collaborations, publication and author citation networks, research areas, and keywords used. As a result of the analyses, collaborations and relationship patterns were visualized in the form of cognitive maps. It has been determined that more than half of the studies on PBL have been published in the last ten years, the most published type of study on the subject in the article. In addition, it has been revealed that the author of the most cited source is Hmelo-Silver (2004), the most cited researcher is Howard S. Barrows. It is thought that the results of the research will guide those who will research with problem-based learning
Bibliometric analysis Problem-based learning Web of Science core collection
Çalışmanın amacı probleme dayalı öğrenme (PDÖ) konu alanında yayımlanan bilimsel araştırmaların bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Bu kapsamda, PDÖ alanında 1980-2020 yılları arasında yayımlanan 3522 bilimsel çalışma bibliyometrik açıdan incelenmiş, son 40 yıldaki eğilim ortaya konmuştur. Web of Science Core Collection veri tabanında “Problem Based Learning” konu başlığında tarama gerçekleştirilmiş ve çalışmalara ait bibliyometrik verilere ulaşılmıştır. Çalışmalar; yıllara göre yayın sayıları, yayın türleri, ülke ve kurum işbirliktelikleri, yayın ve yazar atıf ağları, araştırma alanları ve kullanılan anahtar kelimeler alt başlıklarında incelenmiştir. Çalışmada PDÖ alanında araştırmalar yayın yapan önemli yazarların ve meydana getirdikleri eserlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışmada, PDÖ alanında yayımlanan araştırmalarda kullanılan kavramların belirlenmesi için kelime analizi gerçekleştirilmiştir. Anahtar kelimelerin görselleştirilmesi için WordSift yazılımı tercih edilmiştir. Analizler sonucunda işbirliktelikler ve ilişki örüntüleri bilişsel haritalar şeklinde görselleştirilmiştir. PDÖ ye ilişkin çalışmaların yarısından çoğunun son on yılda yayımlandığı, konuya ilişkin en çok makalenin yayımlanmış olduğu, en çok ABD’ni ülke işbirliğinin olduğu, kurum işbirliğinin en çok olduğu kurum Maastrciht Üniversitesi ortaya çıkmıştır. Ayrıca en çok atıf alan kaynağın yazarın Hmelo-Silver (2004) olduğu, en çok atıf alan araştırmacının Howard S. Barrows, en çok eğitim araştırmalarında PDÖ kullanıldığı ve en sık kullanılan anahtar kelimenin probleme dayalı öğrenme olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarının probleme dayalı öğrenmeyle araştırma yapacaklara rehber olacağı düşünülmektedir. Farklı araştırmalarda eğitimin farklı alanlarında yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi yapılarak daha detaylı bilgiler sunulabilir.
Bibliyometrik analiz probleme dayalı öğrenme Web of Science core collection
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education