BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik Amaçlı Okuma İzlencesi Oluşturmadaki Temel Kriterler

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 8, 35 - 49, 01.02.2007

Öz

Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 8, 35 - 49, 01.02.2007

Öz

Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı ve Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü öğretim elemanlarının uyguladıkları biyoloji öğretim yöntemlerini ve farklı yıllardaki değişimlerini öğrenci gözüyle tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, 1999 yılında (166 öğrenci) ve 2006 yılında (165 öğrenci) 1., 2., 3. ve 4. sınıf biyoloji öğretmenliği öğrencilerine ayrı ayrı uygulanarak değişim anlaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının kullandıkları yöntemler hakkındaki öğrenci görüşlerine, yıl, cinsiyet, sınıf gibi faktörlerin etkisi de araştırılmıştır. Toplanan veriler, faktörlerin etkilerini ortaya çıkarmak için çok faktörlü MANOVA, yıllar arasında öğretim yöntemlerinin kullanılmasındaki farklılığı ortaya çıkarmak için de Z testi kullanılarak incelenmiştir. Hangi yöntemin en çok kullanıldığı ortalamalara bakılarak anlaşılmıştır. Analizler sonucunda her iki yılda da en çok soru-cevap yönteminin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Gözlem-inceleme ve tartışma yöntemlerinin kullanımında yılların etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu Z testi ile, öğretim yöntemlerine ait değişkenlerin birçoğunun yıllara, sınıflara ve cinsiyetlere göre önemli düzeyde farklılık gösterdiği MANOVA ile tespit edilmiştir. Anketin güvenirliği, Cronbach α= 0,90 olarak ölçülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Kaya, Yasemin Harurluoğlu Bu kişi benim

Ercan Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Harurluoğlu, E. K. Y. ., & Kaya, E. (2007). Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, 1(8), 35-49.
AMA Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. Şubat 2007;1(8):35-49.
Chicago Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin, ve Ercan Kaya. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1, sy. 8 (Şubat 2007): 35-49.
EndNote Harurluoğlu EKY, Kaya E (01 Şubat 2007) Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1 8 35–49.
IEEE E. K. Y. . Harurluoğlu ve E. Kaya, “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”, Cankaya University Journal of Arts and Sciences, c. 1, sy. 8, ss. 35–49, 2007.
ISNAD Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin - Kaya, Ercan. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences 1/8 (Şubat 2007), 35-49.
JAMA Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1:35–49.
MLA Harurluoğlu, Ercan Kaya, Yasemin ve Ercan Kaya. “Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri”. Cankaya University Journal of Arts and Sciences, c. 1, sy. 8, 2007, ss. 35-49.
Vancouver Harurluoğlu EKY, Kaya E. Öğrencilerin Gözüyle Biyoloji Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Öğretim Yöntemleri. Cankaya University Journal of Arts and Sciences. 2007;1(8):35-49.