Öğretme-öğrenme sürecinin niteliği ve özellikle de öğrenmenin oluşumundaki etkisi nedeniyle bu alanda çalışan bilim insanlarının üzerinde yoğun olarak durdukları değişkenlerden biri de öğrenme stilleridir. İlgili alanyazında öğrenme stillerinin neler olduğu konusunu ele alan birçok öğrenme stili modeli bulunmaktadır. Temeli yaşantısal öğrenme kuramına dayalı Kolb öğrenme stili modeli, yaygın olarak kullanılan modellerden biridir. Kolb öğrenme stili modelinde, dönüştürücü, özümleyici, ayırt edici ve uyum sağlayıcı olmak üzere dört temel öğrenme stilinden söz edilmektedir. Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerini belirlemek ve öğrencilerin öğrenme stillerinin onların cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeylerine ve mezun oldukları ortaöğretim alan/bölümlerine göre değişiklik gösterip göstermediklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma evrenini 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 162 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, Kolb tarafından geliştirilen ve Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde sayı, yüzde ve kay-kare teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin önemli bir kısmının özümleyici ve dönüştürücü öğrenme stillerine sahip oldukları, sahip olunan öğrenme stilinin öğrencilerin cinsiyetlere, sınıf düzeylerine ve mezun oldukları ortaöğretim alanlarına göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme stilleri; Kolb öğrenme stilleri envanteri; Öğretmen adayları
Öğrenme stilleri Kolb öğrenme stilleri envanteri Öğretmen adayları
Learning styles are one of the most studied and effective variable in learning and teaching process on the twenty one century. There are a lot of learning style models which deal withlearning styles. Kolb learning style, based on the experiential learning model, was used extensively.It was determined that there are four basic learning style like diverger, assimilator, converger andaccommodator learning styles. This study aimed to obtain a profile of learning styles used by students who were educated at Anadolu University in the Department of Physical Education and SportsTeacher and to investigate whether there was a significant difference in students’ used learningstyles according to their gender, their class level and their type of field being graduated high school.The model of this research is the survey method. 162 Anadolu University Physical Education andSports Teacher students who were educated in first, second, third, fourth classes in 2007-2008 fallsemester, were formed the research universe. Data were collected by using Kolb Learning StylesInventory developed by Kolb and adapted to Turkish by Aşkar and Akkoyunlu . In the data analysis, “numbers and percentages” and “chi-square” were used. Findings showed that most of the students preferred assimilating and converger learning styles and that there was no significantdifference between students’ used learning styles according to their gender, their class level andtheir type of field being graduated high school
Learning styles Kolb learning styles inventory Teacher candidate
Diğer ID | JA44ZN38BE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4 |