Amaç: Öğretmenler, öğrenci yeterliliği ve ilgilerini tanımlama, öğrenme sürecini planlama ve öğrenme materyallerini geliştirme konularında önemli bir role sahip oldukları için onlar eğitim sisteminin temel taşlarından biridir. Öğretmenin bütün bu görevleri de mesleki bilgiyi gerektirmektedir. Ayrıca öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu bir tutuma sahip olması da gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek ve öğrencilerin tutumlarının onların cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediklerini araştırmaktır. Gereç ve Yöntemler: Bu araştırmanın çalışma evrenini, 2008-2009 bahar döneminde Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 164 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Aşkar ve Erden (1986) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin bilgisayarla çözümlenmesinde, sayısal karşılaştırmalar için “aritmetik ortalama” ve “standart sapma” kullanılmıştır. Tutumlar arasındaki farklılıkları belirlemek için bağımsız gruplar için ikili küme karşılaştırmalarında “t-testi” ve ikiden fazla kümelerin karşılaştırılmasında ANOVA kullanılmıştır. İstatistiksel analizde, 0.05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonucunda, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin cinsiyetleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan, öğrencilerin sınıf düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Öğretmenlik Mesleği Tutum Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum
Objective: Since the teachers have major role in developing learning materials, preparing learning process and identifying interests and competence of students,they are milestones of the education in every country. All their duties require professional knowledge. In adition the teachers should have a positive attitude toward teaching profession. The purpose of this research is to investigate the attitudes of students whowere educated in the Departmant of Physical Education and Sports Teaching of AnadoluUniversity towards teaching profession and to investigate whether there was a significant difference the attitudes of the students according to their gender and their class level.Material and Method: 164 Anadolu University Physical Education and Sports Teachingstudents who were educated in first, second, third, fourth classes in 2008-2009 fall semester, were formed the research universe. Data were collected by means of “The Attitudes Scale Toward Teaching Profesion” developed by Aşkar ve Erden (1986). In the dataanalysis, “arithmethic mean and standart deviation” for numerical comparisons were used.In order to determine the differences among attitudes, t-test was used for two-way comparisons for independent groups and ANOVA was used in order to compare variables ofgroups more than two. In the statistical analysis, 0.05 was accepted as the significancelevel. Results and Conclusion: According to the results of this investigation, indicatedthat the attitudes of students toward teaching profession in the Departmant of PhysicalEducation and Sports Teaching was positive and on the high level. Furthermore, there wassignificant differences between the attitudes of the students toward teaching professionand sex. On the other hand, there was no statistically meaningfull relationship betweenthe attitudes of the students toward teaching profession and their class level
Teaching Profession Attitude Attitudes Towards Teaching Profession.
Diğer ID | JA32AE86RZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1 |