The aim of this study is to determine the reliability and validity of Turkish version of “Physical Education Teaching Efficacy Scale” (PETES) that developed for measuring teaching efficacy of the prospective physical education teachers by Humphries et al (2012). The study group consisted of 217 (%46.5 female, %53.5 male, Mage=21.79) students that enrolled in department of physical education and sport teaching, the value Cronbach’s Alpha were found .94 and also test-retest reliability were found .86. Subscales coefficients of internal consistency varies between .70 and .84. Confirmatory factor analysis was performed for the construct validity of PETES. Results of the analysis have demonstrated that the Turkish version of scale have sevendimensional structure as the original form. Accordingly, said to be a reliable and valid scale for the adapted scale to determine teaching efficacy of the prospective physical education teachers in Turkey
Bu çalışmada, Humphries ve ark. (2012) tarafından beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim yeterliklerini ölçmeye yönelik olarak geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretim Yeterliği Ölçeğinin (BEÖYÖ)” Türkçe formunun geçerliğinin ve güvenirliğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 217 (%46.5 kız, %53.5 erkek, Myaş=21.79) öğrenci oluşturmuş, Cronbach Alpha değeri .94 ve test-tekrar test güvenirliği ise .86 bulunmuştur. Alt boyutların iç tutarlık katsayıları .70 - .84 arasında değişmektedir. BEÖYÖ’nün faktör yapısını ortaya koymak amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonuçları Türkçe ölçeğin özgün formunda olduğu gibi yedi boyutlu bir yapıda olduğunu ortaya koymuştur. Buna göre uyarlanan ölçeğin Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının öğretim yeterliliklerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Öğretim, Yeterlik, Beden Eğitimi, Öğretmen Eğitimi
Diğer ID | JA43TR43FJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |